Érettségi és Felvételi
4 feliratkozó
3 órája
1.Tényleg arra, hogy alkalmatlanok kapnak diplomát, arra érved az, hogy de így is kevés a diplomás?1. Magyarországon az egyik legalacsonyabb a diplomások aránya az egész eu-ban, és egy csökkenő trendben is van. Ennyit a boldog-boldogtalan diplomás urban legendről. 4 emberből 3nak nincs diplomája, messze messze ők a többség.Kvótákat csinálni ott, ahol a teljesítményt akarjuk mérni, mindig hülyeség, méghozzá fogalmilag. Szerintem ezt magyarázni sem kellene (a HR-ben használttal különösen nem szimpatizálok).Van átmenet a “buktassunk meg mindenkit” és a “menjen át mindenki között”. A magyar felsőoktatás évtizedes, ha nem évszázados viszonylatban az első verzió szerint működött és működik a mai napig nagyon sok helyen. Ez egy elég kicsi, de példamutató lépés volt, az SE-től, hogy elmozduljanak mégcsak nem is abba az irányba, hogy “menjen át mindenki” hanem abba, hogy talán ne legyenek 90%os bukási arányú tárgyak. Aki szerint ez nem jó, az vagy ebből a rendszerből él vagy egyszerűen nincs élő kapcsolata vele.nem mindegy ám, hogy hol a harang felső íve...Hát akkor a magyar felsőoktatás a világ egy furcsa és kivételes helye, ahol nem érvényesek azok a dolgok, amik amúgy Bukaresttől LA-ig igen. Lehet, csak nehezen hihető.olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre.Ó, dehogynem. Sőt, olyan is van, hogy a hallgatók 90%-a eleve nem való felsőoktatásba.
MC12
Assurbanapli
MC12
felvételi már csak itt-ott van, nagy létszám kell, felveszünk bárkit
példák:
mérnökhallgatók, fizika, biológia, kémia BSc-s hallgatók kb fele nem hiszi el, hogy a teremben ülők (velem együtt kb 15 fő) átlagosan 1500 forintot költenek havonta általános iskolai gyermekétkeztetésre
biológus hallgatók 1/3-a (sokéves tapasztalat) úgy véli, hogy a zsiráf nyaka azért nyúlt meg, hogy jobban elérje a magasan lévő ágakat
anglisztika, amerikanisztika BSc-n a végzős hallgatók nagyobb része nincs C1 szinten
orosz, francia meg egy-két kis nyelvet el lehet kezdeni, hogy MÉG SOSEM TANULTAD korábban; ők jó eséllyel a BSc program végére nem érik el a B2 szintet (középfokú nyelvvizsga...)
stb.
Teabee
MC12
De nemcsak erről van szó. Mit csinálsz azokkal, akik tényleg csak azért lesznek diplomások, mert senki nem állja az útjukat, pedig tökéletesen alkalmatlanok? Szó szerint funkcionális analfabétákról beszélek, akik normális esetben nem valók felsőoktatásba, csak nálunk túltolják a diploma jelentőségét. Nem lesz tőle okosabb, műveltebb, képzettebb, hanem pont ugyanannyira alkalmatlan lesz bármely értelmiségi tevékenységre, mint a diploma előtt. Mégis boldog-boldogtalan diplomát szerez, mert azzal magasabb lesz a fizetése, az egyetem beszed jó sok pénzt, az állam meg fel tudja mutatni, hogy nálunk milyen magas a diplomások aránya. Pedig az egész csak szemfényvesztés. És ezekből iszonyú sok van ám. És nemcsak könyvtár szakon. (Elnézést a könyvtárosoktól, valójában az is egy szakma, csak azt szokták ebben a szövegösszefüggésben emlegetni.)
Assurbanapli
2. Most is van kvóta - 90% megbukik, ki tudja miért. Mert a tanár olyan lábbal kelt fel, mert kell a sulinak az uv pénz vagy csak for fun.
3. Nincs sok, lásd fentebb. Amúgy meg, miért ne mehetne bárki egyetemre? Az egyetem dolga, hogy egy fair, méltányos, igazságos vizsgáztatási rendszert rakjon össze, és ehhez minden joga és lehetősége megvan. Ha ezen elhasal a diák akkor majd kibukik az egyetemről, ha meg nem, akkor nem. Ha választanom kell, hogy egy tanár kénye-kedve, hangulata, szivatási akarata alapján menjen egy vizsga és ha akar a vicc kedvéért megbuktatja a 90%át az évfolyamnak, vagy “sajnos” csak 30%ot tud megbuktatni, akkor gondolkodás nélkül választom a másodikat. A mostani rendszer nem fair, nem igazságos, nem méltányos, minden, ami ettől egy centit arrébb megy csak jobb lehet. Mint ez a döntés.
MC12
Én azt mondom, hogy ahhoz képest sok a diplomás, hogy mennyien alkalmasak.
2. Ha ez így lenne, akkor nem kvótákat kell csinálni, hanem felelősségre kell vonni az oktatót, és megvonni a vizsgáztatási jogát. De ahhoz ezt be kell ám bizonyítani, nemcsak így hasraütni, aztán mondani valamit.
3. A mostani elvileg fair, igazságos és méltányos. Ehhez képest visszaélések mindenhol előfordulhatnak, azokat fel kell deríteni és orvosolni. Te meg egy elvileg is unfair, igazságtalan és méltánytalan rendszert akarsz pusztán mendemondákra alapozva. Érted a logikát? Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy mivel előfordulnak hibák az büntető ügyek ítélkezésében, ezért ne fellebbviteli bíróságokat hozzunk létre, hanem bontsunk le minden bíróságot, és helyette a vádlottak bizonyos százalékát küldjük haza, a többit meg börtönbe.
3 órája
Amúgy meg, miért ne mehetne bárki egyetemre? Az egyetem dolga, hogy egy fair, méltányos, igazságos vizsgáztatási rendszert rakjon össze, és ehhez minden joga és lehetősége megvan. Ha ezen elhasal a diák akkor majd kibukik az egyetemről, ha meg nem, akkor nem. Ha választanom kell, hogy egy tanár kénye-kedve, hangulata, szivatási akarata alapján menjen egy vizsga és ha akar a vicc kedvéért megbuktatja a 90%át az évfolyamnak, vagy “sajnos” csak 30%ot tud megbuktatni, akkor gondolkodás nélkül választom a másodikat. A mostani rendszer nem fair, nem igazságos, nem méltányos, minden, ami ettől egy centit arrébb megy csak jobb lehet. Mint ez a döntés.Abban igazat adok, hogy gáz, ha egy kattant, szociopata, empátiamentes faszkalap megbuktat 90%-t, az nem normális.
MC12
De ez a "30% bukhat csak" se normális, mert nem egzakt. Mondjuk 200 hallgató összebeszél, mind lehozza 0 pontosra a vizsgát, akkor majd kisorsolják ki jut tovább, ki esik ki?
Egzakt limit kell, mondjuk 100 pontból 30 a kettes.
Akkoris, ha ezt mindenki atviszi (és akkor legközelebb majd korrigálnak és 50 pont lesz), akkoris, ha senki (akkor leviszik 5-re, vagy úgy teszik fel a kérdéseket, hogy kb. 70% átvigye.)
Ahogy írod, nonszensz, hogy egy prof. kiszórja az évfolyam nagyrészét, de az is nonszensz, hogy nem konkrét tudáshoz lesz így kötve a diploma, hanem relatívhoz, ahhoz, hogy a többiek mit tudnak.
Képzeld ezt el KRESZ-vizsgán. Vizsgázik egy segghülye kontingens, akik életveszély ha kijutnak közútra, de csak 30% bukhat, 70% vezessen csak. Ugye, hogy nem túl reményteljes?
3 órája
1. Magyarországon az egyik legalacsonyabb a diplomások aránya az egész eu-ban, és egy csökkenő trendben is van. Ennyit a boldog-boldogtalan diplomás urban legendről. 4 emberből 3nak nincs diplomája, messze messze ők a többség.Kvótákat csinálni ott, ahol a teljesítményt akarjuk mérni, mindig hülyeség, méghozzá fogalmilag. Szerintem ezt magyarázni sem kellene (a HR-ben használttal különösen nem szimpatizálok).Van átmenet a “buktassunk meg mindenkit” és a “menjen át mindenki között”. A magyar felsőoktatás évtizedes, ha nem évszázados viszonylatban az első verzió szerint működött és működik a mai napig nagyon sok helyen. Ez egy elég kicsi, de példamutató lépés volt, az SE-től, hogy elmozduljanak mégcsak nem is abba az irányba, hogy “menjen át mindenki” hanem abba, hogy talán ne legyenek 90%os bukási arányú tárgyak. Aki szerint ez nem jó, az vagy ebből a rendszerből él vagy egyszerűen nincs élő kapcsolata vele.nem mindegy ám, hogy hol a harang felső íve...Hát akkor a magyar felsőoktatás a világ egy furcsa és kivételes helye, ahol nem érvényesek azok a dolgok, amik amúgy Bukaresttől LA-ig igen. Lehet, csak nehezen hihető.olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre.Ó, dehogynem. Sőt, olyan is van, hogy a hallgatók 90%-a eleve nem való felsőoktatásba.
MC12
Assurbanapli
MC12
felvételi már csak itt-ott van, nagy létszám kell, felveszünk bárkit
példák:
mérnökhallgatók, fizika, biológia, kémia BSc-s hallgatók kb fele nem hiszi el, hogy a teremben ülők (velem együtt kb 15 fő) átlagosan 1500 forintot költenek havonta általános iskolai gyermekétkeztetésre
biológus hallgatók 1/3-a (sokéves tapasztalat) úgy véli, hogy a zsiráf nyaka azért nyúlt meg, hogy jobban elérje a magasan lévő ágakat
anglisztika, amerikanisztika BSc-n a végzős hallgatók nagyobb része nincs C1 szinten
orosz, francia meg egy-két kis nyelvet el lehet kezdeni, hogy MÉG SOSEM TANULTAD korábban; ők jó eséllyel a BSc program végére nem érik el a B2 szintet (középfokú nyelvvizsga...)
stb.
Teabee
MC12
De nemcsak erről van szó. Mit csinálsz azokkal, akik tényleg csak azért lesznek diplomások, mert senki nem állja az útjukat, pedig tökéletesen alkalmatlanok? Szó szerint funkcionális analfabétákról beszélek, akik normális esetben nem valók felsőoktatásba, csak nálunk túltolják a diploma jelentőségét. Nem lesz tőle okosabb, műveltebb, képzettebb, hanem pont ugyanannyira alkalmatlan lesz bármely értelmiségi tevékenységre, mint a diploma előtt. Mégis boldog-boldogtalan diplomát szerez, mert azzal magasabb lesz a fizetése, az egyetem beszed jó sok pénzt, az állam meg fel tudja mutatni, hogy nálunk milyen magas a diplomások aránya. Pedig az egész csak szemfényvesztés. És ezekből iszonyú sok van ám. És nemcsak könyvtár szakon. (Elnézést a könyvtárosoktól, valójában az is egy szakma, csak azt szokták ebben a szövegösszefüggésben emlegetni.)
Assurbanapli
2. Most is van kvóta - 90% megbukik, ki tudja miért. Mert a tanár olyan lábbal kelt fel, mert kell a sulinak az uv pénz vagy csak for fun.
3. Nincs sok, lásd fentebb. Amúgy meg, miért ne mehetne bárki egyetemre? Az egyetem dolga, hogy egy fair, méltányos, igazságos vizsgáztatási rendszert rakjon össze, és ehhez minden joga és lehetősége megvan. Ha ezen elhasal a diák akkor majd kibukik az egyetemről, ha meg nem, akkor nem. Ha választanom kell, hogy egy tanár kénye-kedve, hangulata, szivatási akarata alapján menjen egy vizsga és ha akar a vicc kedvéért megbuktatja a 90%át az évfolyamnak, vagy “sajnos” csak 30%ot tud megbuktatni, akkor gondolkodás nélkül választom a másodikat. A mostani rendszer nem fair, nem igazságos, nem méltányos, minden, ami ettől egy centit arrébb megy csak jobb lehet. Mint ez a döntés.
“A kiábrándult idealistákból lettek a cinikusok”
3 órája
Semmelweis milyen szintet képvisel orvos képzés terén Európában ? (Top 50 Top 100 Top 3 )www.topuniversities.com/university-subject-rankings/medicine?search=Semm
Dagobert bácsi
Rank 251-300.
I know that when you shine they wish some days will be dark
Sunny days wouldn't be special if it wasn't for rain, Joy wouldn't feel so good if it wasn't for pain
3 órája
Kvótákat csinálni ott, ahol a teljesítményt akarjuk mérni, mindig hülyeség, méghozzá fogalmilag. Szerintem ezt magyarázni sem kellene (a HR-ben használttal különösen nem szimpatizálok).Van átmenet a “buktassunk meg mindenkit” és a “menjen át mindenki között”. A magyar felsőoktatás évtizedes, ha nem évszázados viszonylatban az első verzió szerint működött és működik a mai napig nagyon sok helyen. Ez egy elég kicsi, de példamutató lépés volt, az SE-től, hogy elmozduljanak mégcsak nem is abba az irányba, hogy “menjen át mindenki” hanem abba, hogy talán ne legyenek 90%os bukási arányú tárgyak. Aki szerint ez nem jó, az vagy ebből a rendszerből él vagy egyszerűen nincs élő kapcsolata vele.nem mindegy ám, hogy hol a harang felső íve...Hát akkor a magyar felsőoktatás a világ egy furcsa és kivételes helye, ahol nem érvényesek azok a dolgok, amik amúgy Bukaresttől LA-ig igen. Lehet, csak nehezen hihető.olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre.Ó, dehogynem. Sőt, olyan is van, hogy a hallgatók 90%-a eleve nem való felsőoktatásba.
MC12
Assurbanapli
MC12
felvételi már csak itt-ott van, nagy létszám kell, felveszünk bárkit
példák:
mérnökhallgatók, fizika, biológia, kémia BSc-s hallgatók kb fele nem hiszi el, hogy a teremben ülők (velem együtt kb 15 fő) átlagosan 1500 forintot költenek havonta általános iskolai gyermekétkeztetésre
biológus hallgatók 1/3-a (sokéves tapasztalat) úgy véli, hogy a zsiráf nyaka azért nyúlt meg, hogy jobban elérje a magasan lévő ágakat
anglisztika, amerikanisztika BSc-n a végzős hallgatók nagyobb része nincs C1 szinten
orosz, francia meg egy-két kis nyelvet el lehet kezdeni, hogy MÉG SOSEM TANULTAD korábban; ők jó eséllyel a BSc program végére nem érik el a B2 szintet (középfokú nyelvvizsga...)
stb.
Teabee
MC12
De nemcsak erről van szó. Mit csinálsz azokkal, akik tényleg csak azért lesznek diplomások, mert senki nem állja az útjukat, pedig tökéletesen alkalmatlanok? Szó szerint funkcionális analfabétákról beszélek, akik normális esetben nem valók felsőoktatásba, csak nálunk túltolják a diploma jelentőségét. Nem lesz tőle okosabb, műveltebb, képzettebb, hanem pont ugyanannyira alkalmatlan lesz bármely értelmiségi tevékenységre, mint a diploma előtt. Mégis boldog-boldogtalan diplomát szerez, mert azzal magasabb lesz a fizetése, az egyetem beszed jó sok pénzt, az állam meg fel tudja mutatni, hogy nálunk milyen magas a diplomások aránya. Pedig az egész csak szemfényvesztés. És ezekből iszonyú sok van ám. És nemcsak könyvtár szakon. (Elnézést a könyvtárosoktól, valójában az is egy szakma, csak azt szokták ebben a szövegösszefüggésben emlegetni.)
11 órája
Semmelweis milyen szintet képvisel orvos képzés terén Európában ? (Top 50 Top 100 Top 3 )Európai szinten inkább „upper tier”/felső kategória: nagyjából top 100 körüli orvosi egyetem, de nem tartozik a pár tucat „elit”, top 20–30-as nyugati (Oxford, Cambridge, Karolinska, stb.) klubba.
Dagobert bácsi
12 órája
Ja. De ez nem átmenet. Ha az lenne, példamutató lenne:Van átmenet a “buktassunk meg mindenkit” és a “menjen át mindenki között”. A magyar felsőoktatás évtizedes, ha nem évszázados viszonylatban az első verzió szerint működött és működik a mai napig nagyon sok helyen. Ez egy elég kicsi, de példamutató lépés volt, az SE-től, hogy elmozduljanak mégcsak nem is abba az irányba, hogy “menjen át mindenki” hanem abba, hogy talán ne legyenek 90%os bukási arányú tárgyak. Aki szerint ez nem jó, az vagy ebből a rendszerből él vagy egyszerűen nincs élő kapcsolata vele.nem mindegy ám, hogy hol a harang felső íve...Hát akkor a magyar felsőoktatás a világ egy furcsa és kivételes helye, ahol nem érvényesek azok a dolgok, amik amúgy Bukaresttől LA-ig igen. Lehet, csak nehezen hihető.olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre.Ó, dehogynem. Sőt, olyan is van, hogy a hallgatók 90%-a eleve nem való felsőoktatásba.
MC12
Assurbanapli
MC12
felvételi már csak itt-ott van, nagy létszám kell, felveszünk bárkit
példák:
mérnökhallgatók, fizika, biológia, kémia BSc-s hallgatók kb fele nem hiszi el, hogy a teremben ülők (velem együtt kb 15 fő) átlagosan 1500 forintot költenek havonta általános iskolai gyermekétkeztetésre
biológus hallgatók 1/3-a (sokéves tapasztalat) úgy véli, hogy a zsiráf nyaka azért nyúlt meg, hogy jobban elérje a magasan lévő ágakat
anglisztika, amerikanisztika BSc-n a végzős hallgatók nagyobb része nincs C1 szinten
orosz, francia meg egy-két kis nyelvet el lehet kezdeni, hogy MÉG SOSEM TANULTAD korábban; ők jó eséllyel a BSc program végére nem érik el a B2 szintet (középfokú nyelvvizsga...)
stb.
Teabee
MC12
"Az írásbeli vizsgák esetén is él a 30 százalékos kvóta, és itt talán még szembetűnőbb a változás: az elégséges érdemjegy küszöbét az előzetesen meghatározott, a tesztvizsgára vonatkozó minimális pontszám helyett úgy kell módosítani, hogy a bukási arány ne haladja meg a 30 százalékot. Tehát az oktatók kötelesek utólag módosítani az érdemjegyek ponthatárán. Ez azt eredményezheti, hogy ugyanabból a tárgyból a különböző vizsganapokon más és más lesz az írásbeli ponthatára, azaz az átmenési küszöb."
Nem átmenet
Pláne nem példamutató
Szerkesztette: Teabee
13 órája
Semmelweis milyen szintet képvisel orvos képzés terén Európában ? (Top 50 Top 100 Top 3 )
14 órája
Van átmenet a “buktassunk meg mindenkit” és a “menjen át mindenki között”. A magyar felsőoktatás évtizedes, ha nem évszázados viszonylatban az első verzió szerint működött és működik a mai napig nagyon sok helyen. Ez egy elég kicsi, de példamutató lépés volt, az SE-től, hogy elmozduljanak mégcsak nem is abba az irányba, hogy “menjen át mindenki” hanem abba, hogy talán ne legyenek 90%os bukási arányú tárgyak. Aki szerint ez nem jó, az vagy ebből a rendszerből él vagy egyszerűen nincs élő kapcsolata vele.nem mindegy ám, hogy hol a harang felső íve...Hát akkor a magyar felsőoktatás a világ egy furcsa és kivételes helye, ahol nem érvényesek azok a dolgok, amik amúgy Bukaresttől LA-ig igen. Lehet, csak nehezen hihető.olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre.Ó, dehogynem. Sőt, olyan is van, hogy a hallgatók 90%-a eleve nem való felsőoktatásba.
MC12
Assurbanapli
MC12
felvételi már csak itt-ott van, nagy létszám kell, felveszünk bárkit
példák:
mérnökhallgatók, fizika, biológia, kémia BSc-s hallgatók kb fele nem hiszi el, hogy a teremben ülők (velem együtt kb 15 fő) átlagosan 1500 forintot költenek havonta általános iskolai gyermekétkeztetésre
biológus hallgatók 1/3-a (sokéves tapasztalat) úgy véli, hogy a zsiráf nyaka azért nyúlt meg, hogy jobban elérje a magasan lévő ágakat
anglisztika, amerikanisztika BSc-n a végzős hallgatók nagyobb része nincs C1 szinten
orosz, francia meg egy-két kis nyelvet el lehet kezdeni, hogy MÉG SOSEM TANULTAD korábban; ők jó eséllyel a BSc program végére nem érik el a B2 szintet (középfokú nyelvvizsga...)
stb.
Teabee
Szerkesztette: MC12
“A kiábrándult idealistákból lettek a cinikusok”
14 órája
nem mindegy ám, hogy hol a harang felső íve...Hát akkor a magyar felsőoktatás a világ egy furcsa és kivételes helye, ahol nem érvényesek azok a dolgok, amik amúgy Bukaresttől LA-ig igen. Lehet, csak nehezen hihető.olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre.Ó, dehogynem. Sőt, olyan is van, hogy a hallgatók 90%-a eleve nem való felsőoktatásba.
MC12
Assurbanapli
MC12
felvételi már csak itt-ott van, nagy létszám kell, felveszünk bárkit
példák:
mérnökhallgatók, fizika, biológia, kémia BSc-s hallgatók kb fele nem hiszi el, hogy a teremben ülők (velem együtt kb 15 fő) átlagosan 1500 forintot költenek havonta általános iskolai gyermekétkeztetésre
biológus hallgatók 1/3-a (sokéves tapasztalat) úgy véli, hogy a zsiráf nyaka azért nyúlt meg, hogy jobban elérje a magasan lévő ágakat
anglisztika, amerikanisztika BSc-n a végzős hallgatók nagyobb része nincs C1 szinten
orosz, francia meg egy-két kis nyelvet el lehet kezdeni, hogy MÉG SOSEM TANULTAD korábban; ők jó eséllyel a BSc program végére nem érik el a B2 szintet (középfokú nyelvvizsga...)
stb.
14 órája
De ez egész egyszerűen nem igaz. Egyrészt ezek közül senki nem futná a 100at 16 másodperc alatt, másrészt mégegyszer, az egyetem bármikor dönthet úgy, hogy egy vizsgát megismételtet, harmadrészt, a példád úgy lenne a valósággal közeli viszonyban, hogy van az olimpiai szintidő - amit nem mond meg neked senki, előre végképp nem. Futsz valamennyit, majd a szintidő bizottság anélkül, hogy megmondaná mennyit kellett volna futnod, azt mondja, bocsi, nem elég, itt egy csekk próbáld újra.Eddig mondjuk úgy volt, hogy kellett egy bizonyos szintet hozni pl. az olimpiai részvételhez, mondjuk futni 10,8-at 100 méteren. Most meg úgy lesz, hogy ha benevez egy japán szumós, egy tuvalui diszkoszvető, egy 90 éves világháborús veterán meg egy féllábú vak műkörmös, akkor olimpiai résztvevő leszel akkor is, ha 16 másodperc alatt futod a 100 métert és oxigént kell kapnod a célbaérés után.És ez javítana, rontana vagy nem változtatna azon, ami most van? 😊Jó, akkor fogalmazzunk úgy, hogy mindegy, mennyire hülye vagy lusta valaki, ha van 3% nála is hülyébb vagy lustább az évfolyamon, akkor diplomát fog kapni.Ez nem történhetne meg. Minden vizsga szabályzatban benne van, hogy az ilyen esetek esetén, amit írsz, az egyetemi vizsgabizottság megsemmisítheti a vizsga eredményét és új vizsgára kötelezheti a hallgatókat. Amit írtál, annak az esélye egyébként is kb. 1% alatti lenne, amit szabályoz, az meg a valóság.Igen, van egy ilyen olvasata is, de egy olyan is, hogy a jelen szabályzat alapján egy 1000 fős évfolyamból ha mindenki beadja szinte üresen az írásbelijét, akkor 700-at át kell engedni, majd az első UV-n a maradék 300-ból 210-et, majd a második UV-n a maradék 90-ból 63-at. Vagyis 1000-ből 973 ember akkor is folytathatja, ha kb. csak a nevüket írták le a papírra. Ez nem egyetem, ez a kisegítő iskola.telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasEzt már sokkal régebben be kellett volna vezetni, és nem egy egyetemen, hanem általában. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban (USA, Anglia, sok francia egyetem) ez már régóta így van. Ha egy tárgyból elhasal az évfolyam 30-40–50%a, az annyit jelent - hogy szar a tanár. Vagy ki van adva, hogy pénzt kell begyűjteni, uv-csekk formájában.
De jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
csebi
MC12
somoskovig
MC12
somoskovig
MC12
somoskovig
“A kiábrándult idealistákból lettek a cinikusok”
14 órája
Hát akkor a magyar felsőoktatás a világ egy furcsa és kivételes helye, ahol nem érvényesek azok a dolgok, amik amúgy Bukaresttől LA-ig igen. Lehet, csak nehezen hihető.olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre.Ó, dehogynem. Sőt, olyan is van, hogy a hallgatók 90%-a eleve nem való felsőoktatásba.
MC12
Assurbanapli
“A kiábrándult idealistákból lettek a cinikusok”
14 órája
És még ott van pár éve az én korosztályom, aki az egyetem felét Covid alatt húzta le.Mondjuk akkor tanultam a legtöbbet és alakult át am eléggé sok minden, szerintem a jó irányba.
Poloska vagyok.
15 órája
olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre.Ó, dehogynem. Sőt, olyan is van, hogy a hallgatók 90%-a eleve nem való felsőoktatásba.
MC12
Szerkesztette: Assurbanapli
15 órája
Eddig mondjuk úgy volt, hogy kellett egy bizonyos szintet hozni pl. az olimpiai részvételhez, mondjuk futni 10,8-at 100 méteren. Most meg úgy lesz, hogy ha benevez egy japán szumós, egy tuvalui diszkoszvető, egy 90 éves világháborús veterán meg egy féllábú vak műkörmös, akkor olimpiai résztvevő leszel akkor is, ha 16 másodperc alatt futod a 100 métert és oxigént kell kapnod a célbaérés után.És ez javítana, rontana vagy nem változtatna azon, ami most van? 😊Jó, akkor fogalmazzunk úgy, hogy mindegy, mennyire hülye vagy lusta valaki, ha van 3% nála is hülyébb vagy lustább az évfolyamon, akkor diplomát fog kapni.Ez nem történhetne meg. Minden vizsga szabályzatban benne van, hogy az ilyen esetek esetén, amit írsz, az egyetemi vizsgabizottság megsemmisítheti a vizsga eredményét és új vizsgára kötelezheti a hallgatókat. Amit írtál, annak az esélye egyébként is kb. 1% alatti lenne, amit szabályoz, az meg a valóság.Igen, van egy ilyen olvasata is, de egy olyan is, hogy a jelen szabályzat alapján egy 1000 fős évfolyamból ha mindenki beadja szinte üresen az írásbelijét, akkor 700-at át kell engedni, majd az első UV-n a maradék 300-ból 210-et, majd a második UV-n a maradék 90-ból 63-at. Vagyis 1000-ből 973 ember akkor is folytathatja, ha kb. csak a nevüket írták le a papírra. Ez nem egyetem, ez a kisegítő iskola.telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasEzt már sokkal régebben be kellett volna vezetni, és nem egy egyetemen, hanem általában. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban (USA, Anglia, sok francia egyetem) ez már régóta így van. Ha egy tárgyból elhasal az évfolyam 30-40–50%a, az annyit jelent - hogy szar a tanár. Vagy ki van adva, hogy pénzt kell begyűjteni, uv-csekk formájában.
De jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
csebi
MC12
somoskovig
MC12
somoskovig
MC12
15 órája
ELTE BTK-n voltam, szóval nyilván a helyén kell kezelni, de ott is nehezen lehetett komolyan venni az olyan vizsgát, aminek már a beugróján sok évre visszamenőleg mindig elbukott 90%.Most persze flexelhetnék azzal, hogy bezzeg nekem a beugró után még a szóbeli is 5-ös lett, de teljesen egyértelmű volt, hogy mire megy ki a játék.
Nyilván volt a másik szélsőség, amikor nulla készüléssel is simán össze lehetett kaparni a 30%-os teljesítményt a 2-esért. De ott magukon a tanárokon is lehetett érezni, hogy igazából szarnak bele, már csak a nyugdíjat várják, nem kell nekik semmi feszültség.
16 órája
És ez javítana, rontana vagy nem változtatna azon, ami most van? 😊Jó, akkor fogalmazzunk úgy, hogy mindegy, mennyire hülye vagy lusta valaki, ha van 3% nála is hülyébb vagy lustább az évfolyamon, akkor diplomát fog kapni.Ez nem történhetne meg. Minden vizsga szabályzatban benne van, hogy az ilyen esetek esetén, amit írsz, az egyetemi vizsgabizottság megsemmisítheti a vizsga eredményét és új vizsgára kötelezheti a hallgatókat. Amit írtál, annak az esélye egyébként is kb. 1% alatti lenne, amit szabályoz, az meg a valóság.Igen, van egy ilyen olvasata is, de egy olyan is, hogy a jelen szabályzat alapján egy 1000 fős évfolyamból ha mindenki beadja szinte üresen az írásbelijét, akkor 700-at át kell engedni, majd az első UV-n a maradék 300-ból 210-et, majd a második UV-n a maradék 90-ból 63-at. Vagyis 1000-ből 973 ember akkor is folytathatja, ha kb. csak a nevüket írták le a papírra. Ez nem egyetem, ez a kisegítő iskola.telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasEzt már sokkal régebben be kellett volna vezetni, és nem egy egyetemen, hanem általában. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban (USA, Anglia, sok francia egyetem) ez már régóta így van. Ha egy tárgyból elhasal az évfolyam 30-40–50%a, az annyit jelent - hogy szar a tanár. Vagy ki van adva, hogy pénzt kell begyűjteni, uv-csekk formájában.
De jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
csebi
MC12
somoskovig
MC12
somoskovig
“A kiábrándult idealistákból lettek a cinikusok”
16 órája
Jó, akkor fogalmazzunk úgy, hogy mindegy, mennyire hülye vagy lusta valaki, ha van 3% nála is hülyébb vagy lustább az évfolyamon, akkor diplomát fog kapni.Ez nem történhetne meg. Minden vizsga szabályzatban benne van, hogy az ilyen esetek esetén, amit írsz, az egyetemi vizsgabizottság megsemmisítheti a vizsga eredményét és új vizsgára kötelezheti a hallgatókat. Amit írtál, annak az esélye egyébként is kb. 1% alatti lenne, amit szabályoz, az meg a valóság.Igen, van egy ilyen olvasata is, de egy olyan is, hogy a jelen szabályzat alapján egy 1000 fős évfolyamból ha mindenki beadja szinte üresen az írásbelijét, akkor 700-at át kell engedni, majd az első UV-n a maradék 300-ból 210-et, majd a második UV-n a maradék 90-ból 63-at. Vagyis 1000-ből 973 ember akkor is folytathatja, ha kb. csak a nevüket írták le a papírra. Ez nem egyetem, ez a kisegítő iskola.telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasEzt már sokkal régebben be kellett volna vezetni, és nem egy egyetemen, hanem általában. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban (USA, Anglia, sok francia egyetem) ez már régóta így van. Ha egy tárgyból elhasal az évfolyam 30-40–50%a, az annyit jelent - hogy szar a tanár. Vagy ki van adva, hogy pénzt kell begyűjteni, uv-csekk formájában.
De jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
csebi
MC12
somoskovig
MC12
17 órája
telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasazt nem felejtem el, hogy anno római jog 1 vizsgán 68-an vizsgáztunk egy nap, beugró volt, amin rögtön 50-en elhasaltak (ez egy átlagos vizsganap volt, a többin is így ment). kihoztak egy rakás indexet, felolvasták a neveket vagy 10 percen keresztül, hogy aki megbukott jöjjön az indexéért (adatvédelem rulez), majd amikor sokan fellélegeztek, hogy mehetnek vizsgázni, kihoztak egy újabb rakás indexet a bukottak neveivel. 18-an mehettünk be szóbelizni, de ott sem mindenki ment át, aki gecibb tanárhoz került, annak esélyes, hogy gatya volt. ez annyit lazult azóta, hogy először eltörölték a beugrót, róma2-őn már szigorlat sincs, róma1-et meg szemináriumi megajánlott jeggyel is lehet teljesíteni. mondhatni lófasz ahhoz képest, ami volt.
De jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
csebi
buhloone mindstate
17 órája
Ez nem történhetne meg. Minden vizsga szabályzatban benne van, hogy az ilyen esetek esetén, amit írsz, az egyetemi vizsgabizottság megsemmisítheti a vizsga eredményét és új vizsgára kötelezheti a hallgatókat. Amit írtál, annak az esélye egyébként is kb. 1% alatti lenne, amit szabályoz, az meg a valóság.Igen, van egy ilyen olvasata is, de egy olyan is, hogy a jelen szabályzat alapján egy 1000 fős évfolyamból ha mindenki beadja szinte üresen az írásbelijét, akkor 700-at át kell engedni, majd az első UV-n a maradék 300-ból 210-et, majd a második UV-n a maradék 90-ból 63-at. Vagyis 1000-ből 973 ember akkor is folytathatja, ha kb. csak a nevüket írták le a papírra. Ez nem egyetem, ez a kisegítő iskola.telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasEzt már sokkal régebben be kellett volna vezetni, és nem egy egyetemen, hanem általában. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban (USA, Anglia, sok francia egyetem) ez már régóta így van. Ha egy tárgyból elhasal az évfolyam 30-40–50%a, az annyit jelent - hogy szar a tanár. Vagy ki van adva, hogy pénzt kell begyűjteni, uv-csekk formájában.
De jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
csebi
MC12
somoskovig
Három egyetemre jártam, mindenhol, minden szakok, mindenki tudta hogy mik azok a tárgyak, ahol az évfolyam 80-90%a nem fog elsőre átmenni. És mondjuk az 50-60%a uv-N sem. Ez se nem normális, se nem lehet igaz. A tanulók tudása normális eloszlást követ, ezt elég tanulmányban leírták már. A legtöbb egyetemista közepesen tudja az anyagot, tehát a legtöbb jegynek a közepesnek kéne lennie. Lehet ezt nehezítgetni, meg szigorúbbá tenni, és akkor több elégséges jegy lenne, de olyan a világon nincs, hogy a tanulók 90%a nem tudja az anyagot elégségesre. Lehetetlen. És nálunk mégis megtörténik évtizedről évtizedre 😊
Próbálnak rávenni, hogy doktorizzak, még azt is bedobták, hogy nyugi, most változnak a doktorizás szabályai, könnyítenek rajta sokat, mert az eu nem igazán érti, hogy miért van ilyen kurva kevés ember a doktori iskolákban itthon. Ennek ugye két oka van, az egyik a pénz, a másik meg a felesleges, értelmetlen, a valósággal köszönő viszonyban sem lévő elvárásrendszer, amit csak azért tartanak fenn, hogy néhány ember fontosnak érezze magát.
“A kiábrándult idealistákból lettek a cinikusok”
17 órája
Igen, van egy ilyen olvasata is, de egy olyan is, hogy a jelen szabályzat alapján egy 1000 fős évfolyamból ha mindenki beadja szinte üresen az írásbelijét, akkor 700-at át kell engedni, majd az első UV-n a maradék 300-ból 210-et, majd a második UV-n a maradék 90-ból 63-at. Vagyis 1000-ből 973 ember akkor is folytathatja, ha kb. csak a nevüket írták le a papírra. Ez nem egyetem, ez a kisegítő iskola.telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasEzt már sokkal régebben be kellett volna vezetni, és nem egy egyetemen, hanem általában. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban (USA, Anglia, sok francia egyetem) ez már régóta így van. Ha egy tárgyból elhasal az évfolyam 30-40–50%a, az annyit jelent - hogy szar a tanár. Vagy ki van adva, hogy pénzt kell begyűjteni, uv-csekk formájában.
De jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
csebi
MC12
Szerkesztette: somoskovig
18 órája
telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasEzt már sokkal régebben be kellett volna vezetni, és nem egy egyetemen, hanem általában. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban (USA, Anglia, sok francia egyetem) ez már régóta így van. Ha egy tárgyból elhasal az évfolyam 30-40–50%a, az annyit jelent - hogy szar a tanár. Vagy ki van adva, hogy pénzt kell begyűjteni, uv-csekk formájában.
De jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
csebi
“A kiábrándult idealistákból lettek a cinikusok”
18 órája
telex.hu/belfold/2025/12/12/semmelweis-egyetem-vizsgaszabalyzat-oktatok-buktatasDe jól jött volna ez anno polgári jog meg PP vizsgákon …
Mi vagyunk a homok a gépezetben, a bot a küllők között, a tüske a köröm alatt. Mi vagyunk, akikbe beletörik a fog és a bicska, és beleszorul a fejsze is. Mi vagyunk az a Dávid, akit jobb, ha elkerül, a Góliát. A párttal, a néppel egy az utunk, a jelszavunk munka és béke.
7 hónapja
Aaaa most látszott h nem volt idom készülni. Előző években azért átnéztem a fontosabb évszámokat csata helyeket kb egy órában.Dik a géniusz, nézzenek odajaja megirtam. 43.5 pont az 50bol. altalaban ilyen 44 pont korul szoktam irni legalabb, volt mar 47-48. az esszek amugy jok voltak emelten.Idei emeltet nézted már? Én ebédhez nézegetem.😀en viccen kivul megirom minden evben mindket torit.Na, látom idén sem érintett senki.Minden évben van legalább egy, amit elkúrnak, nem?
Nekem unokatesóm németül írta a törit, kollegina megnézte, szerinte egy kínzás volt.
Középmatekban pedig a Túró Rudis feladatot konkrétan szarul írták meg.
zacknorb
Amúgy asszem MacPhisto most érettségizik 😀
warr_b
csebi
Zsellér van de Vrij
poen az, hogy kozepszinten tobbszor tobb pontot vesztek, bar iden 44 pont lett, tehat hajszalnyival jobb 😊. itt viszont az idei esszek nem annyira tetszettek.
csebi
😃
JC6 (Mr. Miele)
Most nem. Volt is olyan amit tudnom kellett volna és nem jutott eszembe. Maskor úgy jön 45 pont h kb 2 pontot benne hagyok mert csak ledaralom a megoldást. Most először volt az h kb csak fel pont maradt benn figyelmetlenség miatt. Majd jövőre azért jobban készülök 😊
Mi vagyunk a homok a gépezetben, a bot a küllők között, a tüske a köröm alatt. Mi vagyunk, akikbe beletörik a fog és a bicska, és beleszorul a fejsze is. Mi vagyunk az a Dávid, akit jobb, ha elkerül, a Góliát. A párttal, a néppel egy az utunk, a jelszavunk munka és béke.
7 hónapja
Dik a géniusz, nézzenek odajaja megirtam. 43.5 pont az 50bol. altalaban ilyen 44 pont korul szoktam irni legalabb, volt mar 47-48. az esszek amugy jok voltak emelten.Idei emeltet nézted már? Én ebédhez nézegetem.😀en viccen kivul megirom minden evben mindket torit.Na, látom idén sem érintett senki.Minden évben van legalább egy, amit elkúrnak, nem?
Nekem unokatesóm németül írta a törit, kollegina megnézte, szerinte egy kínzás volt.
Középmatekban pedig a Túró Rudis feladatot konkrétan szarul írták meg.
zacknorb
Amúgy asszem MacPhisto most érettségizik 😀
warr_b
csebi
Zsellér van de Vrij
poen az, hogy kozepszinten tobbszor tobb pontot vesztek, bar iden 44 pont lett, tehat hajszalnyival jobb 😊. itt viszont az idei esszek nem annyira tetszettek.
csebi
😃