OFF topik

30 feliratkozó

1 napja
warr_b Washington Commanders 24 768 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.
Klaci79
Igen... Nyitott reverzzel jött le, mondjuk az jó kérdés hogy miért a pálya felénél tette le.
Elvileg ha mindkét hidraulikakör el is szállt, a fékszárnynak akkor is működnie kéne akkuról, meg alapból a futót is ki kéne tudni engedni. Szóval van bőven kérdés, de a fekete doboz elvileg megvan, szóval talán lesznek válaszok is.
warr_b
Itt egy videó a másik oldalról.
Nagyon gyorsan jött, abszolút nem leszálló konfigban volt...

 x.com/vinfly4/status/1873285591900836307
warr_b
ez ahhoz képest mindenképp furcsa, hogy 4-500 lábig (152m-es magasságig) lehet követni a radaron. Az ott már eléggé alacsony ahhoz, hogy egyrészt futók ki legyenek engedve, másrészt a leszállási konfigurációk egyértelműen be legyenek állítva. Ha hajtómű ment, márpedig a földközelben még magasságot is tartott, valaminek mennie kellett, akkor egy ilyen megközelítés után egy go around simán jöhetett volna. Itt lehetett valami olyan hiba, amiről még nem tudunk. De a futóművek miatt félek némi vezetői hibától. Csak ez így annyira triviális lenne, hogy egyelőre nem tudom igazán elképzelni.
Klaci79
Megerősítették, hogy a repülési adatrögzítőt a sérülése miatt az USA-ba viszik kiolvasni. Súlyosan megsérült. A fedélzeti hangrögzítő tartalmát ki tudják helyben menteni.
warr_b
Ebben is van pár érdekes részlet:

- ez a repülőút viszonylag új volt, december 8-án indították

- a reptér hírhedt a madaras események nagy számáról, mivel fészkelő/táplálkozási helyek vannak a közelben

- átlagosan 4 ember foglalkozik a madarak távol tartásával, ezen a napon 1 volt szolgálatban
- a gép hajnal után 1 órával érkezett, amikor még viszonylag nagy a madár aktivitás

- az ILS azért került beton/föld platformra, hogy a megfelelő magasságon legyen - erre vannak egyébként magasított oszlopok, de ezek jóval drágábbak lettek volna, mint a föld/beton megoldás

- a pilóták valószínűleg ekkor voltak a legfáradtabbak

- van egy érdekes felhúzás/climb ereszkedés közben, még a bird strike előtt

 www.youtube.com/watch?v=-0EgD7urF9Q


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
3 napja
Őszentsége Sobri Jóska Jacksonville Jaguars 32 700 — #NoStress
Jahn Ferenc járóbeteg sebészetről valakinek van tapasztalta?
Tegnap bementem egy félig-meddig akkut dologgal, de elküldtek, mondván az egyetlen sebész épp perforált vakbelet műt és 6-7 óra a várakozás, menjek vissza máskor.
Teljesen jó fej volt a doktor, mert simán felvehetett volna szilveszter este fél6kor és ültethetett volna hajnal kettőig mire bejutok, de inkább korrekt volt.
Holnap megpróbálom megint, bár tartok ettől a január másodikai rohamtól 😀
Kenny
Az SBO ilyen. Életet mentenek, triázs, azt műtik, aki életveszélyben van. Nekem anyám került be pár éve, szépen megcsinálták, túlélte.
Ha lábon tudsz jönni-menni, akkor random mikor jössz te. Lehet kivárod a fél napot szalagszakadással vagy epegörccsel, majd beesik valaki bélelzaródással vagy autóbalesetet követően leszakadt fél kézzel és nyilván eléd kerül, lehet kevés a beteg, és el tudnak látni egy egyszerű zúzódást is pikk-pakk.

3 napja
warr_b Washington Commanders 24 768 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.
Klaci79
Igen... Nyitott reverzzel jött le, mondjuk az jó kérdés hogy miért a pálya felénél tette le.
Elvileg ha mindkét hidraulikakör el is szállt, a fékszárnynak akkor is működnie kéne akkuról, meg alapból a futót is ki kéne tudni engedni. Szóval van bőven kérdés, de a fekete doboz elvileg megvan, szóval talán lesznek válaszok is.
warr_b
Itt egy videó a másik oldalról.
Nagyon gyorsan jött, abszolút nem leszálló konfigban volt...

 x.com/vinfly4/status/1873285591900836307
warr_b
ez ahhoz képest mindenképp furcsa, hogy 4-500 lábig (152m-es magasságig) lehet követni a radaron. Az ott már eléggé alacsony ahhoz, hogy egyrészt futók ki legyenek engedve, másrészt a leszállási konfigurációk egyértelműen be legyenek állítva. Ha hajtómű ment, márpedig a földközelben még magasságot is tartott, valaminek mennie kellett, akkor egy ilyen megközelítés után egy go around simán jöhetett volna. Itt lehetett valami olyan hiba, amiről még nem tudunk. De a futóművek miatt félek némi vezetői hibától. Csak ez így annyira triviális lenne, hogy egyelőre nem tudom igazán elképzelni.
Klaci79
Megerősítették, hogy a repülési adatrögzítőt a sérülése miatt az USA-ba viszik kiolvasni. Súlyosan megsérült. A fedélzeti hangrögzítő tartalmát ki tudják helyben menteni.


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
3 napja
Kenny Atlanta Falcons 10 070 — Omar's Coming Yo!
Jahn Ferenc járóbeteg sebészetről valakinek van tapasztalta?
Tegnap bementem egy félig-meddig akkut dologgal, de elküldtek, mondván az egyetlen sebész épp perforált vakbelet műt és 6-7 óra a várakozás, menjek vissza máskor.
Teljesen jó fej volt a doktor, mert simán felvehetett volna szilveszter este fél6kor és ültethetett volna hajnal kettőig mire bejutok, de inkább korrekt volt.
Holnap megpróbálom megint, bár tartok ettől a január másodikai rohamtól 😀

3 napja
warr_b Washington Commanders 24 768 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
Először voltam Pesten, de 6tól teljes őrült durrogás, ezzel szemben anyám azt mondta hogy vidéken fele akkora, mint tavaly.
zacknorb
Nálunk teljesen szolid volt, jóval enyhébb volt mint tavaly, az éjfél utáni fél óra is elég lagymatag volt. Pedig a tüzijáték árusító standos gyerek azt mondta, volt bőven forgalmuk.


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
3 napja
zacknorb Green Bay Packers Cincinnati Bearcats 13 794 — Kinek mit intézett a kormánya
Először voltam Pesten, de 6tól teljes őrült durrogás, ezzel szemben anyám azt mondta hogy vidéken fele akkora, mint tavaly.
3 napja
ozibozi New York Giants 17 617
Karácsonyi bevásárláskor mondta a pénztáros néni a Tescóban, hogy nagyon kevesen vannak a vásárlók tavalyhoz képest, csak fele annyian dolgoznak
—sokkal többet— mint tavaly a kasszában, ezért van ez a sor.
-lehet jobban tudja mint a kommunikációs igazgató, aki szerint minden rendben

Szerkesztette: ozibozi
3 napja
Hanni Seattle Seahawks Army Black Knights 8 343 — Je suis kobranadrág
Valami megváltozott…
Tavaly hajnal 2-ig nyomta a durrogtatást a fél falu, most meg síri csend.
Ez egészen hihetetlen.
De amúgy nálunk is, a családban, a gyerekek már alszanak, asszony is készül, én is offon..
Hmm Hmm.
BUEK gyerekek!
- JC6
Embereknek enni nincs pénzük, nemhogy tüzijátékozni.
4 napja
Dzsokijuing Dallas Cowboys Texas Longhorns 7 552 — Saturday Night Lights
Felénk sem volt nagy durrogtatás, hála az égnek, eszement baromság.

Nézz egyenesen előre. Mi van ott?
Ha annak látod, ami,
Sohasem hibázol.
(Bassui Tokusho zen mester tanácsa a Line of Scrimmage-en)
4 napja
- JC6 Denver Broncos 7 156
Valami megváltozott…
Tavaly hajnal 2-ig nyomta a durrogtatást a fél falu, most meg síri csend.
Ez egészen hihetetlen.
De amúgy nálunk is, a családban, a gyerekek már alszanak, asszony is készül, én is offon..
Hmm Hmm.
BUEK gyerekek!
4 napja
dande2 Philadelphia Eagles Penn State Nittany Lions 42 334 — Így remélem megfelelek nektek.....
 telex.hu/belfold/2024/12/31/speedzone-autos-portal-youtube-csatorna-keszitok-tavoznak-januar-1
nagir
Igazoljuk le őket 🤪
4 napja
nagir New York Giants Michigan Wolverines 7 979 — Bla, bla, bla
 telex.hu/belfold/2024/12/31/speedzone-autos-portal-youtube-csatorna-keszitok-tavoznak-januar-1



ETO, A.C. Milan, Winnipeg Jets, Liverpool F.C., SF Giants, Chicago Bulls, Vale 46, MvG, Senna, Lance Armstrong, Stephen Hendry, Mike Tyson, Boris Becker, Tiger Woods FAN!!!
6 napja
Klaci79 Pittsburgh Steelers Pittsburgh Panthers 22 434
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.
Klaci79
Igen... Nyitott reverzzel jött le, mondjuk az jó kérdés hogy miért a pálya felénél tette le.
Elvileg ha mindkét hidraulikakör el is szállt, a fékszárnynak akkor is működnie kéne akkuról, meg alapból a futót is ki kéne tudni engedni. Szóval van bőven kérdés, de a fekete doboz elvileg megvan, szóval talán lesznek válaszok is.
warr_b
Itt egy videó a másik oldalról.
Nagyon gyorsan jött, abszolút nem leszálló konfigban volt...

 x.com/vinfly4/status/1873285591900836307
warr_b
ez ahhoz képest mindenképp furcsa, hogy 4-500 lábig (152m-es magasságig) lehet követni a radaron. Az ott már eléggé alacsony ahhoz, hogy egyrészt futók ki legyenek engedve, másrészt a leszállási konfigurációk egyértelműen be legyenek állítva. Ha hajtómű ment, márpedig a földközelben még magasságot is tartott, valaminek mennie kellett, akkor egy ilyen megközelítés után egy go around simán jöhetett volna. Itt lehetett valami olyan hiba, amiről még nem tudunk. De a futóművek miatt félek némi vezetői hibától. Csak ez így annyira triviális lenne, hogy egyelőre nem tudom igazán elképzelni.
Klaci79
Toronyból nem kell rászólni a pilótára, ha nincs kint a futómű? Vagy egy polgári reptéren ezt annyira nem figyelik?
slowmotion
Necces...ha észreveszik azonnal szólnak. Volt olyan, amikor a visszajelző volt rossz és külön kérték is a pilcsik a vizsgálatot a toronyból. Annak tudatában, hogy ott a végén egy domb van, óriási probléma lehetett nagyon hirtelen, ha ennyire nem találtak megoldást.
6 napja
slowmotion Dallas Cowboys 24 821 — Cowboys fan
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.
Klaci79
Igen... Nyitott reverzzel jött le, mondjuk az jó kérdés hogy miért a pálya felénél tette le.
Elvileg ha mindkét hidraulikakör el is szállt, a fékszárnynak akkor is működnie kéne akkuról, meg alapból a futót is ki kéne tudni engedni. Szóval van bőven kérdés, de a fekete doboz elvileg megvan, szóval talán lesznek válaszok is.
warr_b
Itt egy videó a másik oldalról.
Nagyon gyorsan jött, abszolút nem leszálló konfigban volt...

 x.com/vinfly4/status/1873285591900836307
warr_b
ez ahhoz képest mindenképp furcsa, hogy 4-500 lábig (152m-es magasságig) lehet követni a radaron. Az ott már eléggé alacsony ahhoz, hogy egyrészt futók ki legyenek engedve, másrészt a leszállási konfigurációk egyértelműen be legyenek állítva. Ha hajtómű ment, márpedig a földközelben még magasságot is tartott, valaminek mennie kellett, akkor egy ilyen megközelítés után egy go around simán jöhetett volna. Itt lehetett valami olyan hiba, amiről még nem tudunk. De a futóművek miatt félek némi vezetői hibától. Csak ez így annyira triviális lenne, hogy egyelőre nem tudom igazán elképzelni.
Klaci79
Toronyból nem kell rászólni a pilótára, ha nincs kint a futómű? Vagy egy polgári reptéren ezt annyira nem figyelik?
6 napja
warr_b Washington Commanders 24 768 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.
Klaci79
Igen... Nyitott reverzzel jött le, mondjuk az jó kérdés hogy miért a pálya felénél tette le.
Elvileg ha mindkét hidraulikakör el is szállt, a fékszárnynak akkor is működnie kéne akkuról, meg alapból a futót is ki kéne tudni engedni. Szóval van bőven kérdés, de a fekete doboz elvileg megvan, szóval talán lesznek válaszok is.
warr_b
Itt egy videó a másik oldalról.
Nagyon gyorsan jött, abszolút nem leszálló konfigban volt...

 x.com/vinfly4/status/1873285591900836307
warr_b
ez ahhoz képest mindenképp furcsa, hogy 4-500 lábig (152m-es magasságig) lehet követni a radaron. Az ott már eléggé alacsony ahhoz, hogy egyrészt futók ki legyenek engedve, másrészt a leszállási konfigurációk egyértelműen be legyenek állítva. Ha hajtómű ment, márpedig a földközelben még magasságot is tartott, valaminek mennie kellett, akkor egy ilyen megközelítés után egy go around simán jöhetett volna. Itt lehetett valami olyan hiba, amiről még nem tudunk. De a futóművek miatt félek némi vezetői hibától. Csak ez így annyira triviális lenne, hogy egyelőre nem tudom igazán elképzelni.
Klaci79
Igen, érdekes lesz mit hoznak ki a cvr-ből meg az fdr-ből.
Lehet azt hitték, hogy a főfutók kint vannak, azért lebegtette ~10 mp-ig, mert várta hogy leérjen. De igen, ga-ra kellett volna menni megint, bár egy hajtóművel nem tudom mennyire ajánlatos... De olvastam olyan ötletet is, hogy a másodpilóta esetleg valami miatt eszméletlen volt, a captain meg az üléséből nem tudja manuálisan kiengedni a futókat, nem éri el a kart...
Vagy egyszerűen a birdstrike után annyira összezsúfolódtak a teendők, vagy annyira kellett gépészkedni egyáltalán az irányítással, hogy a futókat elfelejtették, vagy nem maradt rá idő.


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
6 napja
Klaci79 Pittsburgh Steelers Pittsburgh Panthers 22 434
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.
Klaci79
Igen... Nyitott reverzzel jött le, mondjuk az jó kérdés hogy miért a pálya felénél tette le.
Elvileg ha mindkét hidraulikakör el is szállt, a fékszárnynak akkor is működnie kéne akkuról, meg alapból a futót is ki kéne tudni engedni. Szóval van bőven kérdés, de a fekete doboz elvileg megvan, szóval talán lesznek válaszok is.
warr_b
Itt egy videó a másik oldalról.
Nagyon gyorsan jött, abszolút nem leszálló konfigban volt...

 x.com/vinfly4/status/1873285591900836307
warr_b
ez ahhoz képest mindenképp furcsa, hogy 4-500 lábig (152m-es magasságig) lehet követni a radaron. Az ott már eléggé alacsony ahhoz, hogy egyrészt futók ki legyenek engedve, másrészt a leszállási konfigurációk egyértelműen be legyenek állítva. Ha hajtómű ment, márpedig a földközelben még magasságot is tartott, valaminek mennie kellett, akkor egy ilyen megközelítés után egy go around simán jöhetett volna. Itt lehetett valami olyan hiba, amiről még nem tudunk. De a futóművek miatt félek némi vezetői hibától. Csak ez így annyira triviális lenne, hogy egyelőre nem tudom igazán elképzelni.
6 napja
Willie Parker Pittsburgh Steelers 15 596
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Hajtómű nélkülhöz képest elég gyorsan ment, második megközelítést abból meg nem lehet csinálni.
Meg szerintem az utasszállító gépeken is van RAT, amire a hidraulika tartalékrendszere van kötve
slowmotion
Igen, túl gyorsan jött, az egyik hajtánynak mennie kellett.
warr_b
A blackbox elemzést majd betehetnétek, mert érdekel a történet
6 napja
warr_b Washington Commanders 24 768 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Hajtómű nélkülhöz képest elég gyorsan ment, második megközelítést abból meg nem lehet csinálni.
Meg szerintem az utasszállító gépeken is van RAT, amire a hidraulika tartalékrendszere van kötve
slowmotion
Igen, túl gyorsan jött, az egyik hajtánynak mennie kellett.


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
6 napja
slowmotion Dallas Cowboys 24 821 — Cowboys fan
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Hajtómű nélkülhöz képest elég gyorsan ment, második megközelítést abból meg nem lehet csinálni.
Meg szerintem az utasszállító gépeken is van RAT, amire a hidraulika tartalékrendszere van kötve
6 napja
warr_b Washington Commanders 24 768 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.
Klaci79
Igen... Nyitott reverzzel jött le, mondjuk az jó kérdés hogy miért a pálya felénél tette le.
Elvileg ha mindkét hidraulikakör el is szállt, a fékszárnynak akkor is működnie kéne akkuról, meg alapból a futót is ki kéne tudni engedni. Szóval van bőven kérdés, de a fekete doboz elvileg megvan, szóval talán lesznek válaszok is.
warr_b
Itt egy videó a másik oldalról.
Nagyon gyorsan jött, abszolút nem leszálló konfigban volt...

 x.com/vinfly4/status/1873285591900836307


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
6 napja
Lúdas Solymi New England Patriots 8 091
Újabb kis adalék a jövőbeni kilátásokról. És nem Nem a cégek a hibásak, hanem a marhák akik megveszik a manapság kapható vackokat.
 totalcar.hu/magazin/hirek/2024/12/28/hatalmasat-bakizott-s-volkswagen-800-ezer-tulajdonos-adatai-szivarogtak-ki/
🤘 gaben 🤘
Már hogyne a cégek lennének hibásak az ilyen esetben?

Vagy szerinted ha a cégedtől kikerülnének az adataid az kinek a hibája lenne?
Lúdas Solymi
Kecskére bízod a káposztát aztán hibáztatod?
🤘 gaben 🤘
Ok-okozati összefüggéseket is blokkolja az alusapkád nem csak az 5G hullámokat?
Toca

🤘 gaben 🤘
Te figyi gaben, azt ugye vágod, hogy rólad is szép profilt lehetne alkotni azokból az infókból amit itt a bowl.hu-n elszórtál? És akkor még nem is arról beszélünk, hogy meghackelik a rendszert, csak összegyűjtik a kommentjeidet és kielemzik.

Ha meg úgy gondolod, hogy a nem digitális autó a legbiztosabb, hidd el, hogy hamarosan nem lesznek...
6 napja
warr_b Washington Commanders 24 768 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.
Klaci79
Igen... Nyitott reverzzel jött le, mondjuk az jó kérdés hogy miért a pálya felénél tette le.
Elvileg ha mindkét hidraulikakör el is szállt, a fékszárnynak akkor is működnie kéne akkuról, meg alapból a futót is ki kéne tudni engedni. Szóval van bőven kérdés, de a fekete doboz elvileg megvan, szóval talán lesznek válaszok is.


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
6 napja
🤘 gaben 🤘 Chicago Bears Texas Longhorns 8 289 — Deion Sanders for president!
Újabb kis adalék a jövőbeni kilátásokról. És nem Nem a cégek a hibásak, hanem a marhák akik megveszik a manapság kapható vackokat.
 totalcar.hu/magazin/hirek/2024/12/28/hatalmasat-bakizott-s-volkswagen-800-ezer-tulajdonos-adatai-szivarogtak-ki/
🤘 gaben 🤘
Már hogyne a cégek lennének hibásak az ilyen esetben?

Vagy szerinted ha a cégedtől kikerülnének az adataid az kinek a hibája lenne?
Lúdas Solymi
Kecskére bízod a káposztát aztán hibáztatod?
🤘 gaben 🤘
Ok-okozati összefüggéseket is blokkolja az alusapkád nem csak az 5G hullámokat?
Toca

" Szeretem a jeget, hagyjál békén. "
6 napja
Klaci79 Pittsburgh Steelers Pittsburgh Panthers 22 434
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...
warr_b
Két független hidraulika rendszer van a repülőn. A hajtómű elszállt az ok, bár valahol azt olvastam, hogy két megközelítés is volt, ha ez igaz, akkor valami teljesítmény kellett azért. Fékszárny nincs, fordító nincs, ez teljesen esélytelen volt így. Pár nap és talán már tudni az okokat.

Sajnos a FL adatait kiszedték valószínűleg, így nem lehet a leszállást követni, így csak újsághírekre tudok alapozni bármit, az meg elég kevés.

Szerkesztette: Klaci79
6 napja
warr_b Washington Commanders 24 768 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
 telex.hu/kulfold/2024/12/28/hidraulikai-problema-miatt-kenyszerleszallast-hajtott-vegre-egy-boeing-norvegiaban
Koreában nem voltak ennyire szerencsések

Peszinter Ferenc
Érthetetlen, hogy miért nem volt nyitva a futómű és miért a futópálya 2/3-nál tette le a gépet, Ja és hogy miért volt még benne ennyi kerozin …kiváncsi vagyok a vizsgálatra, meg így esélyük se volt 😢
Hátul két légiutaskísérő maradt életben.
Klaci79
Madárrajjal ütközött, kiment a hajtómű, gondolom elszállt a hidraulika. Így is második kísérletre tették le, mert nem tudtak futót nyitni. Fékszárny se nagyon volt ha jól láttam a videón, max 5 fok. Igen, nem sok esélye volt szerencsétleneknek, csoda hogy a két utaskísérő túlélte...


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta