OFF topik

30 feliratkozó

1 napja
fake.id 53
azokat kérdezném, akiknek van ez irányú tapasztalata: olaszba' menvén érdemes Telepass-t kiváltani, vagy nem nagyon éri meg, és inkább kártyával meg készpénzzel érdemes fizetni az autópálya kapujain?
slowmotion
szerintem rövid távon nem sok értelme van, nem szokott torlódás lenni a kártyás/kp-s kapuknál sem.
törölt kristof
Kártyázz, kapu nem sok van: ahol felmész,ahol lemész, meg esetleg útközben bazi nagy csomópontoknál, ahol osztódnak a pályák. De még igazi nagy dugót (igen, rád nézek Horvátország) sosem tapasztaltam fizetőkapunál.
Vitézlő Titoknok tomz
horvátok idén elestek
iszonyat mi dugók vannak a kapuknál és a pályán szombat-vasárnap
NB2
Pro tipp azoknak, akik az Isztriára mennek még idén:

magyar 10 napos matrica (5500HUF) : M7-M70 (online pillanatok alatt megvásárolható)
szlovén evinjeta 7 napos (16EUR) : Maribor-Celje-Ljubjana-Koper-Portoroz (online pillanatok alatt megvásárolható)

Ez az útvonal kb. 50-60 km-el hosszabb, mintha végigmenne az ember Letenyétől Rijekáig az autópályán, aztán Rijekától az Isztrián alsóbbrendű utakon Porecig, de cserébe az autópályadíj nagyságrendekkel olcsóbb, nincs dugó, tömegnyomor, idegeskedés.

Portorozból autópályázás nélkül elérhető Porec, onnét meg az isztriai nyaralóhelyek.

A szlovén autópálya kiváló minőségű, kisebb forgalom és nagyságrendekkel kevesebb dugó van, nincsenek forgalmat lassító kapuk, ugyanúgy ellenőriznek mint itthon (kamerás rendszámellenőrző rendszer)
1.6 - 1.8 EUR között a 95-ös az autópályán, lehajtva róla kisvárosban 1.4-1.5EUR.

Egy dologra kell figyelni, a szlovén matrica csak 7 napos.
Vitézlő Titoknok tomz
Sziasztok! Egy európai túrára készülök a családommal, és karavánnal utazunk. Szeretném megtudni, hol tudom megvásárolni a svájci vignettát, mivel eddig nem találtam megbízható információkat. Emellett érdekelne, hogy Franciaországban hogyan működik az útdíjfizetés, és van-e valami különleges, amit figyelembe kell vennünk, mivel karavánnal utazunk. Előre is köszönöm a segítségeteket!
SlavaNorm
vannak olyan megallok a szloven autoplolyan ahol jatszo is van a gyerekeknek.
amugy figyelem: teli gumi kotelezo, szoval 4 evszakossal bajok lehetnek ha ellenoriznek es ha jol tudom holanc is kell a kocsiba.
ahogy irtak, portorozsig autoplaya utana at horvatba egy nagyon fasza fouton. csak figyelni kell a lekanyarodasnal, umag fele kell menni.
YoungZeeZee
ja es sok helyen 110 a max sebesseg, kek vs zold autopalya szloveniaban
YoungZeeZee
A bejgli elkészítéséhez először a kétféle tölteléket állítjuk össze: a tejbe a diós töltelék összes hozzávalóit beletesszük, és állandó keverés mellett jól felfőzzük, majd félre tesszük hűlni. A mákos tölteléket ugyanígy készítjük, mint a diósat.
A tészta elkészítése: a lisztet a hideg margarinnal elmorzsoljuk, és a tészta többi hozzávalóit is beletesszük, majd jól összegyúrjuk, hogy egy rugalmas tésztát kapjunk. A tésztát elfelezzük, két egyforma cipóra.
Lisztezett, sík felületen az egyik cipót vékony téglalap alakúra nyújtjuk, majd egyenletesen rákenjük a diós tölteléket. A tészta széleit (kb. 2cm) a töltelékre felhajtjuk, majd feltekerjük. A másik cipóval ugyan így járunk el, csak mákos tölteléket kenünk rá.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a két rúd bejglit. A felvert tojással lekenjük a tetejét (először vízszintesen, majd függőlegesen) és a villával kicsit megszurkáljuk.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 percig sütjük (a sütési idő felénél sütőpapírt lehet tenni a tetejére, hogy ne nagyon barnuljon meg). Mikor már megsült és kihűlt, szép egyforma szeleteket vágunk belőlük.
Őszentsége Sobri Jóska
a margarinig olvastam, utána kezdődik az emberiség elleni bűncselekmény rész. szlovén kékzöld autópályapocsolyában hentergetett umagi nokedlirecept nincs véletlen?
fake.id
Elbasztad. Olyat kellet volna írnod, ami még kicsit se koherens a beidezett hsz-el.
Őszentsége Sobri Jóska
 youtu.be/Q16KpquGsIc?si=K1rDOOT5uyf2T3Vb
2 napja
Őszentsége Sobri Jóska Jacksonville Jaguars 32 590 — #NoStress
azokat kérdezném, akiknek van ez irányú tapasztalata: olaszba' menvén érdemes Telepass-t kiváltani, vagy nem nagyon éri meg, és inkább kártyával meg készpénzzel érdemes fizetni az autópálya kapujain?
slowmotion
szerintem rövid távon nem sok értelme van, nem szokott torlódás lenni a kártyás/kp-s kapuknál sem.
törölt kristof
Kártyázz, kapu nem sok van: ahol felmész,ahol lemész, meg esetleg útközben bazi nagy csomópontoknál, ahol osztódnak a pályák. De még igazi nagy dugót (igen, rád nézek Horvátország) sosem tapasztaltam fizetőkapunál.
Vitézlő Titoknok tomz
horvátok idén elestek
iszonyat mi dugók vannak a kapuknál és a pályán szombat-vasárnap
NB2
Pro tipp azoknak, akik az Isztriára mennek még idén:

magyar 10 napos matrica (5500HUF) : M7-M70 (online pillanatok alatt megvásárolható)
szlovén evinjeta 7 napos (16EUR) : Maribor-Celje-Ljubjana-Koper-Portoroz (online pillanatok alatt megvásárolható)

Ez az útvonal kb. 50-60 km-el hosszabb, mintha végigmenne az ember Letenyétől Rijekáig az autópályán, aztán Rijekától az Isztrián alsóbbrendű utakon Porecig, de cserébe az autópályadíj nagyságrendekkel olcsóbb, nincs dugó, tömegnyomor, idegeskedés.

Portorozból autópályázás nélkül elérhető Porec, onnét meg az isztriai nyaralóhelyek.

A szlovén autópálya kiváló minőségű, kisebb forgalom és nagyságrendekkel kevesebb dugó van, nincsenek forgalmat lassító kapuk, ugyanúgy ellenőriznek mint itthon (kamerás rendszámellenőrző rendszer)
1.6 - 1.8 EUR között a 95-ös az autópályán, lehajtva róla kisvárosban 1.4-1.5EUR.

Egy dologra kell figyelni, a szlovén matrica csak 7 napos.
Vitézlő Titoknok tomz
Sziasztok! Egy európai túrára készülök a családommal, és karavánnal utazunk. Szeretném megtudni, hol tudom megvásárolni a svájci vignettát, mivel eddig nem találtam megbízható információkat. Emellett érdekelne, hogy Franciaországban hogyan működik az útdíjfizetés, és van-e valami különleges, amit figyelembe kell vennünk, mivel karavánnal utazunk. Előre is köszönöm a segítségeteket!
SlavaNorm
vannak olyan megallok a szloven autoplolyan ahol jatszo is van a gyerekeknek.
amugy figyelem: teli gumi kotelezo, szoval 4 evszakossal bajok lehetnek ha ellenoriznek es ha jol tudom holanc is kell a kocsiba.
ahogy irtak, portorozsig autoplaya utana at horvatba egy nagyon fasza fouton. csak figyelni kell a lekanyarodasnal, umag fele kell menni.
YoungZeeZee
ja es sok helyen 110 a max sebesseg, kek vs zold autopalya szloveniaban
YoungZeeZee
A bejgli elkészítéséhez először a kétféle tölteléket állítjuk össze: a tejbe a diós töltelék összes hozzávalóit beletesszük, és állandó keverés mellett jól felfőzzük, majd félre tesszük hűlni. A mákos tölteléket ugyanígy készítjük, mint a diósat.
A tészta elkészítése: a lisztet a hideg margarinnal elmorzsoljuk, és a tészta többi hozzávalóit is beletesszük, majd jól összegyúrjuk, hogy egy rugalmas tésztát kapjunk. A tésztát elfelezzük, két egyforma cipóra.
Lisztezett, sík felületen az egyik cipót vékony téglalap alakúra nyújtjuk, majd egyenletesen rákenjük a diós tölteléket. A tészta széleit (kb. 2cm) a töltelékre felhajtjuk, majd feltekerjük. A másik cipóval ugyan így járunk el, csak mákos tölteléket kenünk rá.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a két rúd bejglit. A felvert tojással lekenjük a tetejét (először vízszintesen, majd függőlegesen) és a villával kicsit megszurkáljuk.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 percig sütjük (a sütési idő felénél sütőpapírt lehet tenni a tetejére, hogy ne nagyon barnuljon meg). Mikor már megsült és kihűlt, szép egyforma szeleteket vágunk belőlük.
Őszentsége Sobri Jóska
a margarinig olvastam, utána kezdődik az emberiség elleni bűncselekmény rész. szlovén kékzöld autópályapocsolyában hentergetett umagi nokedlirecept nincs véletlen?
fake.id
Elbasztad. Olyat kellet volna írnod, ami még kicsit se koherens a beidezett hsz-el.

2 napja
fake.id 53
azokat kérdezném, akiknek van ez irányú tapasztalata: olaszba' menvén érdemes Telepass-t kiváltani, vagy nem nagyon éri meg, és inkább kártyával meg készpénzzel érdemes fizetni az autópálya kapujain?
slowmotion
szerintem rövid távon nem sok értelme van, nem szokott torlódás lenni a kártyás/kp-s kapuknál sem.
törölt kristof
Kártyázz, kapu nem sok van: ahol felmész,ahol lemész, meg esetleg útközben bazi nagy csomópontoknál, ahol osztódnak a pályák. De még igazi nagy dugót (igen, rád nézek Horvátország) sosem tapasztaltam fizetőkapunál.
Vitézlő Titoknok tomz
horvátok idén elestek
iszonyat mi dugók vannak a kapuknál és a pályán szombat-vasárnap
NB2
Pro tipp azoknak, akik az Isztriára mennek még idén:

magyar 10 napos matrica (5500HUF) : M7-M70 (online pillanatok alatt megvásárolható)
szlovén evinjeta 7 napos (16EUR) : Maribor-Celje-Ljubjana-Koper-Portoroz (online pillanatok alatt megvásárolható)

Ez az útvonal kb. 50-60 km-el hosszabb, mintha végigmenne az ember Letenyétől Rijekáig az autópályán, aztán Rijekától az Isztrián alsóbbrendű utakon Porecig, de cserébe az autópályadíj nagyságrendekkel olcsóbb, nincs dugó, tömegnyomor, idegeskedés.

Portorozból autópályázás nélkül elérhető Porec, onnét meg az isztriai nyaralóhelyek.

A szlovén autópálya kiváló minőségű, kisebb forgalom és nagyságrendekkel kevesebb dugó van, nincsenek forgalmat lassító kapuk, ugyanúgy ellenőriznek mint itthon (kamerás rendszámellenőrző rendszer)
1.6 - 1.8 EUR között a 95-ös az autópályán, lehajtva róla kisvárosban 1.4-1.5EUR.

Egy dologra kell figyelni, a szlovén matrica csak 7 napos.
Vitézlő Titoknok tomz
Sziasztok! Egy európai túrára készülök a családommal, és karavánnal utazunk. Szeretném megtudni, hol tudom megvásárolni a svájci vignettát, mivel eddig nem találtam megbízható információkat. Emellett érdekelne, hogy Franciaországban hogyan működik az útdíjfizetés, és van-e valami különleges, amit figyelembe kell vennünk, mivel karavánnal utazunk. Előre is köszönöm a segítségeteket!
SlavaNorm
vannak olyan megallok a szloven autoplolyan ahol jatszo is van a gyerekeknek.
amugy figyelem: teli gumi kotelezo, szoval 4 evszakossal bajok lehetnek ha ellenoriznek es ha jol tudom holanc is kell a kocsiba.
ahogy irtak, portorozsig autoplaya utana at horvatba egy nagyon fasza fouton. csak figyelni kell a lekanyarodasnal, umag fele kell menni.
YoungZeeZee
ja es sok helyen 110 a max sebesseg, kek vs zold autopalya szloveniaban
YoungZeeZee
A bejgli elkészítéséhez először a kétféle tölteléket állítjuk össze: a tejbe a diós töltelék összes hozzávalóit beletesszük, és állandó keverés mellett jól felfőzzük, majd félre tesszük hűlni. A mákos tölteléket ugyanígy készítjük, mint a diósat.
A tészta elkészítése: a lisztet a hideg margarinnal elmorzsoljuk, és a tészta többi hozzávalóit is beletesszük, majd jól összegyúrjuk, hogy egy rugalmas tésztát kapjunk. A tésztát elfelezzük, két egyforma cipóra.
Lisztezett, sík felületen az egyik cipót vékony téglalap alakúra nyújtjuk, majd egyenletesen rákenjük a diós tölteléket. A tészta széleit (kb. 2cm) a töltelékre felhajtjuk, majd feltekerjük. A másik cipóval ugyan így járunk el, csak mákos tölteléket kenünk rá.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a két rúd bejglit. A felvert tojással lekenjük a tetejét (először vízszintesen, majd függőlegesen) és a villával kicsit megszurkáljuk.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 percig sütjük (a sütési idő felénél sütőpapírt lehet tenni a tetejére, hogy ne nagyon barnuljon meg). Mikor már megsült és kihűlt, szép egyforma szeleteket vágunk belőlük.
Őszentsége Sobri Jóska
a margarinig olvastam, utána kezdődik az emberiség elleni bűncselekmény rész. szlovén kékzöld autópályapocsolyában hentergetett umagi nokedlirecept nincs véletlen?

Szerkesztette: fake.id
3 napja
sutianap Pittsburgh Steelers Pittsburgh Panthers 13 383 — capitaine du château de Vienne 1487
HORVÁTH RÓBERT:



A HERMETIKA ÉS AZ aLKÍMIA

SZELLEMI ÉRVÉNyéről





E tanulmány feladata, hogy a hermetikai és az alkímiai hagyomány jelenkori érvényéről szóljon néhány szót. Ez azonban csakis végcélja lehet. Ahhoz, hogy a hermetika és az alkímia jelenkori érvényessége megfelelő keretek között, kellő pontossággal kerüljön bemutatásra, előbb elkerülhetetlenül érintenünk kell egymáshoz való viszonyuk témakörét, eredetük problémáját, érvényük hagyományos összefüggéseit – korlátjaikat és originális perspektíváikat – is. Néhány többé-kevésbé ismert alapinformáció újraismétlése úgyszintén elkerülhetetlen.

A hermetikai és az alkímiai hagyomány jelenkori érvényének koncepciója sokakat meglephet. Hogyan lehetne akár a legkisebb mértékben is érvényes ma egy olyan hagyomány, amely – jelentős részét tekintve – a napjainkra teljesen letűnt egyiptomi kultúrához kapcsolódott, illetve egy olyan tradíció, amely – a közfelfogás szerint – bonyolult technikai feltételeket (laboratóriumot, speciális eszközöket, alapanyagokat stb.) igényel? A hermetika és az alkímia azonban elsődlegesen kozmológiai és szellemi tradíciók. Ez azt jelenti, hogy amennyiben az ember például nem elégszik meg a modern tudományos világképpel (vagy egyetlen egy világképpel), és nem elégszik meg a szellemiség mai, akadémikus–racionalista vagy népszerű–irracionális formáival, annyiban a hermetika és az alkímia nagyon is sokat adhatnak a számára. A hermetikai tradíció[1] mindemellett nem kizárólag Egyiptom vagy a görögség hagyománya volt: arabok, rómaiak, más európai „pogány” népek és egyes keresztények is érvényesnek tartották önmaguk számára. Az alkímiai tradíció hasonlóképpen nem kizárólag konkrét fémek transzmutációjának a műveleteit öleli fel. Mindkettő dominánsan „szimbolista”. A „föld” és az „ég”, a „laboratórium”, az alkismisták „kemencéje”, az „eszközök”, az „alapanyagok” nagyon sok mindent jelentettek és jelenthetnek ma is.

A hermetika és az alkímia nem véletlenül találkoztak és – bizonyos rátekintésben – egyesültek egymással a történelem folyamán. Az sem véletlen, hogy mindkettőnek mind a mai napig Európában is vannak hiteles képviselői – noha szélsőségesen gyorsan fogyatkozó számban, reménytelenül nehezen felkutathatóan –, és az sem, hogy ezek egészen a XX. század kb. közepéig nemcsak egymástól elkülönülő személyiségek voltak, hanem még jelentős köröket is képeztek.

Seyyed Hossein Nasr, az iszlám szellemiség, vallás, kozmológia és kultúra kutatásának tekintélye mondta egy alkalommal: „tudni kell, hogy Itáliában, nagyon zárt körökben – a tizenhetedik század után is – tovább élt a keresztény hermetizmus. Sőt, talán ma is él. Fiatalabb koromban, amikor elhatároztam, hogy utána járok ezeknek a dolgoknak, én is találkoztam néhány gyakorló itáliai hermetikussal.”[2]

A fentebb említett körök tekintetében itt négyet emelnénk ki: a talán Nasr által is jelzett, ám nem kifejezetten keresztény Scuola Italicát;[3] a szintén nem-keresztény Fratellanza Terapeutico-Magica di Myriamot;[4] az iméntihez hasonlóan nem kizárólag hermetikai orientációjú Ur majd Krur Csoportokat;[5] és végül egy Fulcanelli[6] hatására tevékenykedő francia–spanyol kört.[7] A teljesség kedvéért meg kell említenünk azt az „ezoterikus kereszténység” kategórájába sorolható, de szélsőségesen kevés számú kört is, amely legalábbis részben, ám megkerülhetetlenül érintkezett a hermetikával (e vonatkozásban mindenekelőtt Louis Charbonneau-Lassay személyére utalunk).

Ami a személyiségeket illeti, az első kör tekintetében Arturo Reghinit[8] és Julius Evolát említhetjük meg. A Myriam vonatkozásában természetesen Giuliano Kremmerz-et (Ciro Formisano).[9] Az Ur és Krur Csoportok tekintetében ismét Julius Evolát.[10] Fulcanelli vonatkozásában pedig Eugčne Canseliet-t.[11]

Julius Evola és a Scuola Italica, illetve a hermetikai tradíció kapcsolata egy meglehetősen komplex kérdéskör. Szabályos értelemben Evola kétségtelenül nem volt a Scuola Italica képviselője. Hermetikával kapcsolatos tudását ugyanakkor jelentős részben Arturo Reghinitől szerezte és kapta, aki a Scuola Italica egyik utolsó reprezentánsa volt. Életművében az Itáliai Iskola hermetikai sajátosságai is sokkal elevenebb módon vannak jelen, mint azokéban, akikre ez a történelmi irányzat többé-kevésbé köztudottan hatott (Petrarcától Vicón át Dante Gabriel Rossetti édesapjáig). Habár Evola magához a hermetikai tradícióhoz sem reguláris módon kapcsolódott, itt megjegyezhetjük azt, amit már másutt megtettünk: „egy autentikus irányvonal bizonyos kimagasló képviselői számára az irányvonal jóval korábbi, sokkal mélyebb szellemi gyökerei feltámasztására is lehetőség nyílhat”.[12] Márpedig Evola életében és műveiben a nagyon figyelemre méltó Scuola Italica gyökereinél is mélyebbre nyúló szellemi gyökerek aktiválódtak, amelyek végül a maga egészében vett hermetikán is túlmutattak. Egyéni vonásait leszámítva, ez utóbbinak tudható be, hogy olyanok is bírálták egyes hermetikát illető interpretációit, akik noha reguláris módon, ám kizárólag a hermetikai tradíció követői voltak. Bár a témába vágó egyes megközelítéseiben Evola valóban eltért a hermetikai hagyomány vonulatától, ezeknek az eltéréseknek a pontos megítélését nem végezhetik el olyanok, akik csak a hermetikai–alkímiai tradíciót ismerik behatóbban.

Itt lehetséges megjegyezni azt, amire már Mircea Eliade is felfigyelt. Kozmológiai alapjellegéből adódóan, az összes nagy szellemi tradíció közül talán a hermetika esetében tekinthetünk el a leginkább a tudás megszerzésének „reguláris” – mestertől tanítványig átadott, láncszerűen átörökített – módjaitól.[13] Bár egyáltalán nem ragadtathatjuk el magunkat ebben a tekintetben, ez a tény kétségtelenül ma is lehetőségeket nyit meg. Olyan lehetőségeket, amiket a hermetika – és bizonyos értelemben az alkímia – morfológiailag is lehetővé tesz.


Aki nem hiszi, annak utánajárnak
3 napja
Őszentsége Sobri Jóska Jacksonville Jaguars 32 590 — #NoStress
azokat kérdezném, akiknek van ez irányú tapasztalata: olaszba' menvén érdemes Telepass-t kiváltani, vagy nem nagyon éri meg, és inkább kártyával meg készpénzzel érdemes fizetni az autópálya kapujain?
slowmotion
szerintem rövid távon nem sok értelme van, nem szokott torlódás lenni a kártyás/kp-s kapuknál sem.
törölt kristof
Kártyázz, kapu nem sok van: ahol felmész,ahol lemész, meg esetleg útközben bazi nagy csomópontoknál, ahol osztódnak a pályák. De még igazi nagy dugót (igen, rád nézek Horvátország) sosem tapasztaltam fizetőkapunál.
Vitézlő Titoknok tomz
horvátok idén elestek
iszonyat mi dugók vannak a kapuknál és a pályán szombat-vasárnap
NB2
Pro tipp azoknak, akik az Isztriára mennek még idén:

magyar 10 napos matrica (5500HUF) : M7-M70 (online pillanatok alatt megvásárolható)
szlovén evinjeta 7 napos (16EUR) : Maribor-Celje-Ljubjana-Koper-Portoroz (online pillanatok alatt megvásárolható)

Ez az útvonal kb. 50-60 km-el hosszabb, mintha végigmenne az ember Letenyétől Rijekáig az autópályán, aztán Rijekától az Isztrián alsóbbrendű utakon Porecig, de cserébe az autópályadíj nagyságrendekkel olcsóbb, nincs dugó, tömegnyomor, idegeskedés.

Portorozból autópályázás nélkül elérhető Porec, onnét meg az isztriai nyaralóhelyek.

A szlovén autópálya kiváló minőségű, kisebb forgalom és nagyságrendekkel kevesebb dugó van, nincsenek forgalmat lassító kapuk, ugyanúgy ellenőriznek mint itthon (kamerás rendszámellenőrző rendszer)
1.6 - 1.8 EUR között a 95-ös az autópályán, lehajtva róla kisvárosban 1.4-1.5EUR.

Egy dologra kell figyelni, a szlovén matrica csak 7 napos.
Vitézlő Titoknok tomz
Sziasztok! Egy európai túrára készülök a családommal, és karavánnal utazunk. Szeretném megtudni, hol tudom megvásárolni a svájci vignettát, mivel eddig nem találtam megbízható információkat. Emellett érdekelne, hogy Franciaországban hogyan működik az útdíjfizetés, és van-e valami különleges, amit figyelembe kell vennünk, mivel karavánnal utazunk. Előre is köszönöm a segítségeteket!
SlavaNorm
vannak olyan megallok a szloven autoplolyan ahol jatszo is van a gyerekeknek.
amugy figyelem: teli gumi kotelezo, szoval 4 evszakossal bajok lehetnek ha ellenoriznek es ha jol tudom holanc is kell a kocsiba.
ahogy irtak, portorozsig autoplaya utana at horvatba egy nagyon fasza fouton. csak figyelni kell a lekanyarodasnal, umag fele kell menni.
YoungZeeZee
ja es sok helyen 110 a max sebesseg, kek vs zold autopalya szloveniaban
YoungZeeZee
A bejgli elkészítéséhez először a kétféle tölteléket állítjuk össze: a tejbe a diós töltelék összes hozzávalóit beletesszük, és állandó keverés mellett jól felfőzzük, majd félre tesszük hűlni. A mákos tölteléket ugyanígy készítjük, mint a diósat.
A tészta elkészítése: a lisztet a hideg margarinnal elmorzsoljuk, és a tészta többi hozzávalóit is beletesszük, majd jól összegyúrjuk, hogy egy rugalmas tésztát kapjunk. A tésztát elfelezzük, két egyforma cipóra.
Lisztezett, sík felületen az egyik cipót vékony téglalap alakúra nyújtjuk, majd egyenletesen rákenjük a diós tölteléket. A tészta széleit (kb. 2cm) a töltelékre felhajtjuk, majd feltekerjük. A másik cipóval ugyan így járunk el, csak mákos tölteléket kenünk rá.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a két rúd bejglit. A felvert tojással lekenjük a tetejét (először vízszintesen, majd függőlegesen) és a villával kicsit megszurkáljuk.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 percig sütjük (a sütési idő felénél sütőpapírt lehet tenni a tetejére, hogy ne nagyon barnuljon meg). Mikor már megsült és kihűlt, szép egyforma szeleteket vágunk belőlük.

4 napja
YoungZeeZee 8 593
azokat kérdezném, akiknek van ez irányú tapasztalata: olaszba' menvén érdemes Telepass-t kiváltani, vagy nem nagyon éri meg, és inkább kártyával meg készpénzzel érdemes fizetni az autópálya kapujain?
slowmotion
szerintem rövid távon nem sok értelme van, nem szokott torlódás lenni a kártyás/kp-s kapuknál sem.
törölt kristof
Kártyázz, kapu nem sok van: ahol felmész,ahol lemész, meg esetleg útközben bazi nagy csomópontoknál, ahol osztódnak a pályák. De még igazi nagy dugót (igen, rád nézek Horvátország) sosem tapasztaltam fizetőkapunál.
Vitézlő Titoknok tomz
horvátok idén elestek
iszonyat mi dugók vannak a kapuknál és a pályán szombat-vasárnap
NB2
Pro tipp azoknak, akik az Isztriára mennek még idén:

magyar 10 napos matrica (5500HUF) : M7-M70 (online pillanatok alatt megvásárolható)
szlovén evinjeta 7 napos (16EUR) : Maribor-Celje-Ljubjana-Koper-Portoroz (online pillanatok alatt megvásárolható)

Ez az útvonal kb. 50-60 km-el hosszabb, mintha végigmenne az ember Letenyétől Rijekáig az autópályán, aztán Rijekától az Isztrián alsóbbrendű utakon Porecig, de cserébe az autópályadíj nagyságrendekkel olcsóbb, nincs dugó, tömegnyomor, idegeskedés.

Portorozból autópályázás nélkül elérhető Porec, onnét meg az isztriai nyaralóhelyek.

A szlovén autópálya kiváló minőségű, kisebb forgalom és nagyságrendekkel kevesebb dugó van, nincsenek forgalmat lassító kapuk, ugyanúgy ellenőriznek mint itthon (kamerás rendszámellenőrző rendszer)
1.6 - 1.8 EUR között a 95-ös az autópályán, lehajtva róla kisvárosban 1.4-1.5EUR.

Egy dologra kell figyelni, a szlovén matrica csak 7 napos.
Vitézlő Titoknok tomz
Sziasztok! Egy európai túrára készülök a családommal, és karavánnal utazunk. Szeretném megtudni, hol tudom megvásárolni a svájci vignettát, mivel eddig nem találtam megbízható információkat. Emellett érdekelne, hogy Franciaországban hogyan működik az útdíjfizetés, és van-e valami különleges, amit figyelembe kell vennünk, mivel karavánnal utazunk. Előre is köszönöm a segítségeteket!
SlavaNorm
vannak olyan megallok a szloven autoplolyan ahol jatszo is van a gyerekeknek.
amugy figyelem: teli gumi kotelezo, szoval 4 evszakossal bajok lehetnek ha ellenoriznek es ha jol tudom holanc is kell a kocsiba.
ahogy irtak, portorozsig autoplaya utana at horvatba egy nagyon fasza fouton. csak figyelni kell a lekanyarodasnal, umag fele kell menni.
YoungZeeZee
ja es sok helyen 110 a max sebesseg, kek vs zold autopalya szloveniaban
4 napja
Assurbanapli Denver Broncos 1 394
biztos, hogy nem botnak válaszoltál? 😊
NB2
És? A botokkal is barátságosnak illik lenni.
4 napja
sutianap Pittsburgh Steelers Pittsburgh Panthers 13 383 — capitaine du château de Vienne 1487
azokat kérdezném, akiknek van ez irányú tapasztalata: olaszba' menvén érdemes Telepass-t kiváltani, vagy nem nagyon éri meg, és inkább kártyával meg készpénzzel érdemes fizetni az autópálya kapujain?
slowmotion
szerintem rövid távon nem sok értelme van, nem szokott torlódás lenni a kártyás/kp-s kapuknál sem.
törölt kristof
Kártyázz, kapu nem sok van: ahol felmész,ahol lemész, meg esetleg útközben bazi nagy csomópontoknál, ahol osztódnak a pályák. De még igazi nagy dugót (igen, rád nézek Horvátország) sosem tapasztaltam fizetőkapunál.
Vitézlő Titoknok tomz
horvátok idén elestek
iszonyat mi dugók vannak a kapuknál és a pályán szombat-vasárnap
NB2
Pro tipp azoknak, akik az Isztriára mennek még idén:

magyar 10 napos matrica (5500HUF) : M7-M70 (online pillanatok alatt megvásárolható)
szlovén evinjeta 7 napos (16EUR) : Maribor-Celje-Ljubjana-Koper-Portoroz (online pillanatok alatt megvásárolható)

Ez az útvonal kb. 50-60 km-el hosszabb, mintha végigmenne az ember Letenyétől Rijekáig az autópályán, aztán Rijekától az Isztrián alsóbbrendű utakon Porecig, de cserébe az autópályadíj nagyságrendekkel olcsóbb, nincs dugó, tömegnyomor, idegeskedés.

Portorozból autópályázás nélkül elérhető Porec, onnét meg az isztriai nyaralóhelyek.

A szlovén autópálya kiváló minőségű, kisebb forgalom és nagyságrendekkel kevesebb dugó van, nincsenek forgalmat lassító kapuk, ugyanúgy ellenőriznek mint itthon (kamerás rendszámellenőrző rendszer)
1.6 - 1.8 EUR között a 95-ös az autópályán, lehajtva róla kisvárosban 1.4-1.5EUR.

Egy dologra kell figyelni, a szlovén matrica csak 7 napos.
Vitézlő Titoknok tomz
Sziasztok! Egy európai túrára készülök a családommal, és karavánnal utazunk. Szeretném megtudni, hol tudom megvásárolni a svájci vignettát, mivel eddig nem találtam megbízható információkat. Emellett érdekelne, hogy Franciaországban hogyan működik az útdíjfizetés, és van-e valami különleges, amit figyelembe kell vennünk, mivel karavánnal utazunk. Előre is köszönöm a segítségeteket!
SlavaNorm
 www.autopalyamatrica.hu/autopalyadijak-europa


Aki nem hiszi, annak utánajárnak
4 napja
Vitézlő Titoknok tomz Seattle Seahawks TCU Horned Frogs 1 406
biztos, hogy nem botnak válaszoltál? 😊
NB2
Igen nekem is van egy olyan érzésem, hogy "megobotozták" 😛
dande2
De legalább olyan választ adott, amivel összezavarta, mert köze nincs a kérdésekhez 😀
somoskovig
Egy szláv karavánban halad. Manapság nem életbiztosítás...
Willie Parker
A "karavánnal megyek" nem perdöntő, Vajdaságban a kombi autót hívják így. Na meg a vignetta is erre utaló kifejezés, szóval ne ítéljetek első olvasásra... 😊
4 napja
Willie Parker Pittsburgh Steelers 15 490
biztos, hogy nem botnak válaszoltál? 😊
NB2
Igen nekem is van egy olyan érzésem, hogy "megobotozták" 😛
dande2
De legalább olyan választ adott, amivel összezavarta, mert köze nincs a kérdésekhez 😀
somoskovig
Egy szláv karavánban halad. Manapság nem életbiztosítás...
4 napja
Dzsokijuing Dallas Cowboys Texas Longhorns 7 475 — Saturday Night Lights
biztos, hogy nem botnak válaszoltál? 😊
NB2
Igen nekem is van egy olyan érzésem, hogy "megobotozták" 😛
dande2
De legalább olyan választ adott, amivel összezavarta, mert köze nincs a kérdésekhez 😀
somoskovig
Valahol Keleten füstöl egy botfarm..

Nézz egyenesen előre. Mi van ott?
Ha annak látod, ami,
Sohasem hibázol.
(Bassui Tokusho zen mester tanácsa a Line of Scrimmage-en)
4 napja
somoskovig Jacksonville Jaguars 10 344 — 49ers GM
biztos, hogy nem botnak válaszoltál? 😊
NB2
Igen nekem is van egy olyan érzésem, hogy "megobotozták" 😛
dande2
De legalább olyan választ adott, amivel összezavarta, mert köze nincs a kérdésekhez 😀

4 napja
dande2 Philadelphia Eagles Penn State Nittany Lions 42 083 — Így remélem megfelelek nektek.....
biztos, hogy nem botnak válaszoltál? 😊
NB2
Igen nekem is van egy olyan érzésem, hogy "megobotozták" 😛
4 napja
NB2 New England Patriots 25 090 — nabege2@yahoo.com
biztos, hogy nem botnak válaszoltál? 😊
4 napja
YoungZeeZee 8 593
azokat kérdezném, akiknek van ez irányú tapasztalata: olaszba' menvén érdemes Telepass-t kiváltani, vagy nem nagyon éri meg, és inkább kártyával meg készpénzzel érdemes fizetni az autópálya kapujain?
slowmotion
szerintem rövid távon nem sok értelme van, nem szokott torlódás lenni a kártyás/kp-s kapuknál sem.
törölt kristof
Kártyázz, kapu nem sok van: ahol felmész,ahol lemész, meg esetleg útközben bazi nagy csomópontoknál, ahol osztódnak a pályák. De még igazi nagy dugót (igen, rád nézek Horvátország) sosem tapasztaltam fizetőkapunál.
Vitézlő Titoknok tomz
horvátok idén elestek
iszonyat mi dugók vannak a kapuknál és a pályán szombat-vasárnap
NB2
Pro tipp azoknak, akik az Isztriára mennek még idén:

magyar 10 napos matrica (5500HUF) : M7-M70 (online pillanatok alatt megvásárolható)
szlovén evinjeta 7 napos (16EUR) : Maribor-Celje-Ljubjana-Koper-Portoroz (online pillanatok alatt megvásárolható)

Ez az útvonal kb. 50-60 km-el hosszabb, mintha végigmenne az ember Letenyétől Rijekáig az autópályán, aztán Rijekától az Isztrián alsóbbrendű utakon Porecig, de cserébe az autópályadíj nagyságrendekkel olcsóbb, nincs dugó, tömegnyomor, idegeskedés.

Portorozból autópályázás nélkül elérhető Porec, onnét meg az isztriai nyaralóhelyek.

A szlovén autópálya kiváló minőségű, kisebb forgalom és nagyságrendekkel kevesebb dugó van, nincsenek forgalmat lassító kapuk, ugyanúgy ellenőriznek mint itthon (kamerás rendszámellenőrző rendszer)
1.6 - 1.8 EUR között a 95-ös az autópályán, lehajtva róla kisvárosban 1.4-1.5EUR.

Egy dologra kell figyelni, a szlovén matrica csak 7 napos.
Vitézlő Titoknok tomz
Sziasztok! Egy európai túrára készülök a családommal, és karavánnal utazunk. Szeretném megtudni, hol tudom megvásárolni a svájci vignettát, mivel eddig nem találtam megbízható információkat. Emellett érdekelne, hogy Franciaországban hogyan működik az útdíjfizetés, és van-e valami különleges, amit figyelembe kell vennünk, mivel karavánnal utazunk. Előre is köszönöm a segítségeteket!
SlavaNorm
vannak olyan megallok a szloven autoplolyan ahol jatszo is van a gyerekeknek.
amugy figyelem: teli gumi kotelezo, szoval 4 evszakossal bajok lehetnek ha ellenoriznek es ha jol tudom holanc is kell a kocsiba.
ahogy irtak, portorozsig autoplaya utana at horvatba egy nagyon fasza fouton. csak figyelni kell a lekanyarodasnal, umag fele kell menni.
5 napja
gyeek LSU Tigers 8 200 — Faith, Fight, Fold

blikk.hu : Sajnos ki vagy tiltva 9999-12-31 23:59:00-ig, mert •
Káromkodás, csúnya szavak használata, alapvető beszélgetési normák be nem tartása.


"ALL IN" refers to the proximity of Jerry's head to his ass
8 napja
Willie Parker Pittsburgh Steelers 15 490
Megcáfolódott Tip Reiman, ma életemben először láttam ksigalambot az anyja mellett a fészkükben 😀 😀
warr_b
És honnan tudod, hogy nem robot volt 😀😀
zacknorb
Kitöltette vele a captcha-t: kérem jelölje meg a galambokat
8 napja
Negritis, a vajda Denver Broncos 45 637 — The Mathematician

The Stronger you become, the Weaker you really are.

I wanted Champ to be champ!
8 napja
warr_b Washington Commanders 24 474 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
Megcáfolódott Tip Reiman, ma életemben először láttam ksigalambot az anyja mellett a fészkükben 😀 😀
warr_b
És honnan tudod, hogy nem robot volt 😀😀
zacknorb
Ja, hát azt mondjuk sehonnan 😀


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
8 napja
zacknorb Green Bay Packers Cincinnati Bearcats 13 421 — Kinek mit intézett a kormánya
Megcáfolódott Tip Reiman, ma életemben először láttam ksigalambot az anyja mellett a fészkükben 😀 😀
warr_b
És honnan tudod, hogy nem robot volt 😀😀
8 napja
warr_b Washington Commanders 24 474 — Ő álla halála vérmosta fokán, Diadallal várta be végét.
Megcáfolódott Tip Reiman, ma életemben először láttam ksigalambot az anyja mellett a fészkükben 😀 😀


Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
8 napja
gyeek LSU Tigers 8 200 — Faith, Fight, Fold
az szép
 index.hu/belfold/2024/12/07/baleset-izsak-porsche-csaladi-haz/
NB2
Sajnos nem lett semmi bajuk, próbálkozhatnak még random emberöléssel.

blikk.hu : Sajnos ki vagy tiltva 9999-12-31 23:59:00-ig, mert •
Káromkodás, csúnya szavak használata, alapvető beszélgetési normák be nem tartása.


"ALL IN" refers to the proximity of Jerry's head to his ass
9 napja
NB2 New England Patriots 25 090 — nabege2@yahoo.com
az szép
 index.hu/belfold/2024/12/07/baleset-izsak-porsche-csaladi-haz/
9 napja
Dzsokijuing Dallas Cowboys Texas Longhorns 7 475 — Saturday Night Lights
 telex.hu/belfold/2024/12/08/mikulas-ii-kerulet-feljelentas-orsi-gergely-garazdasag-rongalas
#ittkellélnedhogyelhidd

Nézz egyenesen előre. Mi van ott?
Ha annak látod, ami,
Sohasem hibázol.
(Bassui Tokusho zen mester tanácsa a Line of Scrimmage-en)
11 napja
slowmotion Dallas Cowboys 24 765 — Cowboys fan
Uh-oh.
Hat a Svábhegy elesett, meg attól felfelé minden