NCAA eredménykövetés
- 1 aktív topik
CFB követő 2025
1 371
43
17:00 MYRTLE BEACH BOWL - Kennesaw State vs Western Michigan (Net4+)
OFF topik
30 feliratkozó
több mint 2 éve
Azt a beszélgetést nekem is furcsa volt végighallgatni.Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos hogy melyik volt a kettőből, és nem kell mutogatni meg vádolgatni... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.Linkeltem már, de ez konkrétan az utolsó beszélgetés, ami választ ad a kérdésedre. A feleségének kellett volna felszólítani, hogy forduljon vissza szerintem. Ugyan csak 4. emeletig mászok, lépcsőn, azt is csak ha muszáj, de nekem úgy tűnt ott a hangjából, hogy már nagyon nem volt képben.
Igor
sport.mandiner.hu/cikk/20230525_suhajda_szilard_felesege
gyeek
A feleségétől kb. egy olyan reakciót vártam, hogy "gyere már le úristen, nem akarunk elveszíteni, ennek semmi értelme", ehelyett kb. úgy beszélt vele, ahogy egy HC az irányítójával egy 2 perces drive előtt.
több mint 2 éve
Itt egy rovid, 10 perces video ha valakit nem zavar az angol, ami bemutatja, milyen nehezsegekkel kell szembeneznie annak, aki meg akarja maszni a hegyet. Ezek utan az oxygen nelkuli maszast mar ugy latom, hogy az extremnek is extrem valtozata. Elkepeszto.több mint 2 éve
Azért olvasva itt az újabb cikkeket, hát voltak itt bajok...Igen, tudatosan így dönt az ember.
Ki is mondja, hogy nincsen jól, főleg fizikálisan, de azért csak nekiindul, se segítő, se oxigén, se semmi, az időjárás is látszott hogy rosszabb mint az előrejelzés mutatta...
Azért ez így nettó faszság volt. Le kellett volna fújni, aztán visszamegy két hónap múlva, vagy jövőre, a hegy ott marad, nem megy sehova :-/
warr_b
Tudatmódosult állapotban meg akár ezzel ellentétesen is. Hiszen módosult a tudatállapota, és elvesztette a racionális, logikus döntéshozatal képességét.
Gondolj a filmklasszikus azon jelenetére, amikor valaki részegen beleugrik egy kaktuszba, és a kérdésre, hogy ugyan mégis miért tette, az a válasza, hogy "akkor jó ötletnek tűnt".
Miért nem fújta le Suhajda és miért mászott tovább? Akkor jó ötletnek tűnt.
több mint 2 éve
Azért olvasva itt az újabb cikkeket, hát voltak itt bajok... Ki is mondja, hogy nincsen jól, főleg fizikálisan, de azért csak nekiindul, se segítő, se oxigén, se semmi, az időjárás is látszott hogy rosszabb mint az előrejelzés mutatta...
Azért ez így nettó faszság volt. Le kellett volna fújni, aztán visszamegy két hónap múlva, vagy jövőre, a hegy ott marad, nem megy sehova :-/

Hail to the Redskins! - Ad augusta per angusta
több mint 2 éve
Meg ugye annyira a hegymászáshoz is lehet a fotelból érteni, mint az amerikai focihoz, politikához vagy a koronavírushoz.Ez egy fórum, miért ne lehetne neki is véleménye?Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
csi77
több mint 2 éve
Nyugodjon békében!😞Csatlakozom, sajnos az elmúlt napok hírei után ez várható volt.
nagir
Hajrá Bad Bones!
A lányos apukáknak a legjobb!!
http://orig08.deviantart.net/fa61/f/2015/248/f/d/matt_forte_by_anyegin-d98fqaw.png
több mint 2 éve
Ez egy fórum, miért ne lehetne neki is véleménye?Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
Hajrá Bad Bones!
A lányos apukáknak a legjobb!!
http://orig08.deviantart.net/fa61/f/2015/248/f/d/matt_forte_by_anyegin-d98fqaw.png
több mint 2 éve
Nyugodjon békében 😕 Iszonyat veszteség ez mindenkinek, mert egy remek ember volt, aki csodálatosan tudott írni, átadni azt amit a hegyen érez. Remélem nem okoz akkor űrt ez a tragédia mint az Erős&Kiss párosé. 😕
több mint 2 éve
Ez a Hillary Step: Ha azt mondja valaki hogy itt letért az útról, akkor kurva nagy a gond 😕Vagy lehet utolsó erővel valahova még elvonszolta magát?Passz, simán lehet hogy betemette a hó? 😔Francba 😥A rohadt életbe....de hova tűnt akkor?
index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
dande2
ThundersNFL a Jobbágy
dande2
ThundersNFL a Jobbágy



"A serpa vezető rendkívül legyengült állapotú kínai kliensét támogatta lefelé a csúcsról ezért semmilyen módon nem tudott segíteni Szilárdnak, aki ráadásul a mászóúttól valamivel távolabb feküdt, ezért nem kapcsolódott a rögzített biztosító kötélhez. Kötélbiztosítás nélkül megközelítése is életveszélyes lett volna. "
Az a kínai csapat is azért vette észre mert megálltak a 60 éves klienssel, valahol olyan helyen volt Szilárd amit alig lehetett belátni. Be is temethette a hó, de sokkal nagyobb az esély rá hogy megmozdult és kicsúszott 😕
Szerkesztette: Nomac
több mint 2 éve
Nyugodjon békében!😞

ETO, A.C. Milan, Winnipeg Jets, Liverpool F.C., SF Giants, Chicago Bulls, Vale 46, MvG, Senna, Lance Armstrong, Stephen Hendry, Mike Tyson, Boris Becker, Tiger Woods, Jan-Ove Waldner FAN!!!
több mint 2 éve
Vagy lehet utolsó erővel valahova még elvonszolta magát?Passz, simán lehet hogy betemette a hó? 😔Francba 😥A rohadt életbe....de hova tűnt akkor?
index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
dande2
ThundersNFL a Jobbágy
dande2
Draft

2001-2003-2004-2014-2016-2018
több mint 2 éve
Passz, simán lehet hogy betemette a hó? 😔Francba 😥A rohadt életbe....de hova tűnt akkor?
index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
dande2
ThundersNFL a Jobbágy
több mint 2 éve
Francba 😥A rohadt életbe....de hova tűnt akkor?
index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
dande2
Draft

2001-2003-2004-2014-2016-2018
több mint 2 éve
Francba 😥index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
több mint 2 éve
Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos hogy melyik volt a kettőből, és nem kell mutogatni meg vádolgatni... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.Linkeltem már, de ez konkrétan az utolsó beszélgetés, ami választ ad a kérdésedre. A feleségének kellett volna felszólítani, hogy forduljon vissza szerintem. Ugyan csak 4. emeletig mászok, lépcsőn, azt is csak ha muszáj, de nekem úgy tűnt ott a hangjából, hogy már nagyon nem volt képben.
Igor
sport.mandiner.hu/cikk/20230525_suhajda_szilard_felesege
blikk.hu : Sajnos ki vagy tiltva 9999-12-31 23:59:00-ig, mert •
Káromkodás, csúnya szavak használata, alapvető beszélgetési normák be nem tartása.
"ALL IN" refers to the proximity of Jerry's head to his ass
több mint 2 éve
A sportrepülésben használt loggereknek 3-4 műhold folyamatos rálátására volt szükség. Ezért van az antenna (ha nem beépített) általában a műszerfal tetejére rakva. Ha felcsatolom a hátizsák tetejére, akkor szerintem 8000 méteres hegy tetején kevés dolog árnyákol fizikailag. Időjárás lehet tényező, mondjuk egy hóvihar stb.Nekem, aki sportrepültem, és egyértelmű volt, hogy egy logger másodpercenként regisztrálja a térbeli helyzetemet bárhol, akár több ezer méter magasan is, kicsit érthetetlen a 21 században ilyen fotós azonosítgatás. Nem tudom, hogy azok a kütyük, amiket magukkal visznek, miért ennyire megbízhatatlanok (ad jelet, órákig nem ad jelet, stb...) De ha van egy megbízható, könnyű logger, akkor miéert nem azzal megy mindenki?Elvileg cipel mindenki magával (régebben is, de azóta mióta az indiai házaspár csalt, azóta pláne), és méri is a dolgot - a logolás nem gond, az adatok rögzítése/tárolása működik szinte mindig és ezt szokták utólag megnézni és kielemezni. Bár ott is lehet 5-10 méter tévedés magasságban + Suhajda K2-es mászásánál is volt olyan, h egyik pillanatról a másikra esett 80 métert a magasságmérője - aztán visszaállt a megfelelő magasságra... de az adatokat végig rögzítette, úgy tudom.
Lecsó
Ami problémásabb - az a jelküldés, na az nem működik folyamatosan/mindig. Ehhez amúgy nem igazán értek, és bár sokat kutakodtam utána, úgy igazán részletesen és teljesen pontosan sose magyarázzák meg - de általában két dologra hivatkoznak
1) rossz időjárás - hó/szél, atmoszferikus viszonyok
2) más hegyek falai "árnyékolnak" és befolyásolhatják a jelküldési lehetőségeket
Szóval ha valakinek ez a szakterülete, akkor hajrá.
Igor
A jelküldés meg a logolás szerintem két külön dolog. Az ok, hogy óránként elküld egy jelet, és látod hogy halad a mászó, meg egy másik dolog, hogy a hegy tetején mit mutat a legmagasabb rögzített pont. 8848 vagy kevesebb...
több mint 2 éve
Ez a Messner-tragédia ihlette Ransmayr A repülő hegy című regényét, kötelező olvasmány.Egyébként félretéve Suhajdát egy Kukuczka vagy Steck nagyjából mindent tudott a magashegyi hegymászásról több tapasztalattal rendelkeztek, mint az arra járók 99%-a mégse érte meg egyik se a 45-öt, Messner igen mégsem érezte szükségét, hogy kioktassa a már elhunytakat, hogy kisbarátom így kellett volna, holott még a tudása és reputációja is meglett volna hozzá valamint a Himaláját sem csak youtubeon látta!Hát, egyrészt Messner mondjuk szeret azért sok mindenről nyilatkozni, másrészt ő meg az öccsét hagyta a hegyen... Kukuczka meg ugye egy ócska Namche Bazár-beli kötél miatt halt meg. (persze ő teljesen őrült volt, az is tény.. de sztem egyikük se releváns itt és most)
VanillaSky
Egyetértek részben amit írtál az első bekezdésben - de itt annyira messze voltak a cutofftól, hogy ez most még a laikusoknak is egyértelmű. Nagyon sok nagynevű hegymászó (szigorúan) tartja magát a cutoffokhoz... és visszamegy másodszorra vagy harmadszorra inkább.
Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos hogy melyik volt a kettőből, és nem kell mutogatni meg vádolgatni... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.
Igor
Nézz egyenesen előre. Mi van ott?
Ha annak látod, ami,
Sohasem hibázol.
(Bassui Tokusho zen mester tanácsa a Line of Scrimmage-en)
több mint 2 éve
Nekem, aki sportrepültem, és egyértelmű volt, hogy egy logger másodpercenként regisztrálja a térbeli helyzetemet bárhol, akár több ezer méter magasan is, kicsit érthetetlen a 21 században ilyen fotós azonosítgatás. Nem tudom, hogy azok a kütyük, amiket magukkal visznek, miért ennyire megbízhatatlanok (ad jelet, órákig nem ad jelet, stb...) De ha van egy megbízható, könnyű logger, akkor miéert nem azzal megy mindenki?Elvileg cipel mindenki magával (régebben is, de azóta mióta az indiai házaspár csalt, azóta pláne), és méri is a dolgot - a logolás nem gond, az adatok rögzítése/tárolása működik szinte mindig és ezt szokták utólag megnézni és kielemezni. Bár ott is lehet 5-10 méter tévedés magasságban + Suhajda K2-es mászásánál is volt olyan, h egyik pillanatról a másikra esett 80 métert a magasságmérője - aztán visszaállt a megfelelő magasságra... de az adatokat végig rögzítette, úgy tudom.
Lecsó
Ami problémásabb - az a jelküldés, na az nem működik folyamatosan/mindig. Ehhez amúgy nem igazán értek, és bár sokat kutakodtam utána, úgy igazán részletesen és teljesen pontosan sose magyarázzák meg - de általában két dologra hivatkoznak
1) rossz időjárás - hó/szél, atmoszferikus viszonyok
2) más hegyek falai "árnyékolnak" és befolyásolhatják a jelküldési lehetőségeket
Szóval ha valakinek ez a szakterülete, akkor hajrá.
We didn't take this lightly for Johnny Unitas to share this plaza with the greatest defensive player of all time. (Steve Biscotti)
We did it our way. We made sure they started putting in rules for offense! (Ray Lewis)
több mint 2 éve
Akit erdekel es hasonloan semmit nem tud a hegymaszasrol, youtube-on egy sima "Mount Everest" keresesre tucatnyi dokuementum filmet dob fel.
több mint 2 éve
Nekem, aki sportrepültem, és egyértelmű volt, hogy egy logger másodpercenként regisztrálja a térbeli helyzetemet bárhol, akár több ezer méter magasan is, kicsit érthetetlen a 21 században ilyen fotós azonosítgatás. Nem tudom, hogy azok a kütyük, amiket magukkal visznek, miért ennyire megbízhatatlanok (ad jelet, órákig nem ad jelet, stb...) De ha van egy megbízható, könnyű logger, akkor miéert nem azzal megy mindenki?
több mint 2 éve
A Manaszlu csúcsfotóit nézegetve nem csodálom, hogy az ügynökségek nem "tolják" fel a csoportos klienseket arra a 1-2 m2-es csúcsra...Tudod ki az aki jóváhagyja egy mászónak hogy elérte a csúcsot? Egy olyan ember aki életében nem állt 8000-es csúcs közelében.Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
www.mozgasvilag.hu/hegymaszas/hirek/egy-kinai-lett-a-negyedik-no-aki-elso-nokent-maszta-meg-a-14-nyolcezrest
Sötétben tapogatózunk mert nem is tudunk mindent/és lehet soha nem is fogunk. Az Erős Zsolt és Kiss Péter történetről is azért tudunk sokat mert Kollár később elmondta mit beszélt velük rádión. Itt szerintem soha nem fogjuk megtudni az igazat, mi zajlott le...
Nomac
több mint 2 éve
Leírtad amit gondoltam, még annyit tennék hozzá. Akkor lesz több infónk ha leérnek az akkor mászók, és nyilatkoznak, ki mit látott, hol látta. Ebből lehet majd egy képet összerakni, egyébként lehet a magyar csapat is erre vár, mert innen BP-ről teljesen vakon vannak. Nem tudnak beszélni a lejövőkkel, nincsenek ott, eszköztelenek.Egyébként félretéve Suhajdát egy Kukuczka vagy Steck nagyjából mindent tudott a magashegyi hegymászásról több tapasztalattal rendelkeztek, mint az arra járók 99%-a mégse érte meg egyik se a 45-öt, Messner igen mégsem érezte szükségét, hogy kioktassa a már elhunytakat, hogy kisbarátom így kellett volna, holott még a tudása és reputációja is meglett volna hozzá valamint a Himaláját sem csak youtubeon látta!Hát, egyrészt Messner mondjuk szeret azért sok mindenről nyilatkozni, másrészt ő meg az öccsét hagyta a hegyen... Kukuczka meg ugye egy ócska Namche Bazár-beli kötél miatt halt meg. (persze ő teljesen őrült volt, az is tény.. de sztem egyikük se releváns itt és most)
VanillaSky
Egyetértek részben amit írtál az első bekezdésben - de itt annyira messze voltak a cutofftól, hogy ez most még a laikusoknak is egyértelmű. Nagyon sok nagynevű hegymászó (szigorúan) tartja magát a cutoffokhoz... és visszamegy másodszorra vagy harmadszorra inkább.
Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos, és nem kell mutogatni sehova... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.
Igor
több mint 2 éve
Egyébként félretéve Suhajdát egy Kukuczka vagy Steck nagyjából mindent tudott a magashegyi hegymászásról több tapasztalattal rendelkeztek, mint az arra járók 99%-a mégse érte meg egyik se a 45-öt, Messner igen mégsem érezte szükségét, hogy kioktassa a már elhunytakat, hogy kisbarátom így kellett volna, holott még a tudása és reputációja is meglett volna hozzá valamint a Himaláját sem csak youtubeon látta!Hát, egyrészt Messner mondjuk szeret azért sok mindenről nyilatkozni, másrészt ő meg az öccsét hagyta a hegyen... Kukuczka meg ugye egy ócska Namche Bazár-beli kötél miatt halt meg. (persze ő teljesen őrült volt, az is tény.. de sztem egyikük se releváns itt és most)
VanillaSky
Egyetértek részben amit írtál az első bekezdésben - de itt annyira messze voltak a cutofftól, hogy ez most még a laikusoknak is egyértelmű. Nagyon sok nagynevű hegymászó (szigorúan) tartja magát a cutoffokhoz... és visszamegy másodszorra vagy harmadszorra inkább.
Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos hogy melyik volt a kettőből, és nem kell mutogatni meg vádolgatni... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.
Szerkesztette: Igor
We didn't take this lightly for Johnny Unitas to share this plaza with the greatest defensive player of all time. (Steve Biscotti)
We did it our way. We made sure they started putting in rules for offense! (Ray Lewis)
több mint 2 éve
Tudod ki az aki jóváhagyja egy mászónak hogy elérte a csúcsot? Egy olyan ember aki életében nem állt 8000-es csúcs közelében.Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
www.mozgasvilag.hu/hegymaszas/hirek/egy-kinai-lett-a-negyedik-no-aki-elso-nokent-maszta-meg-a-14-nyolcezrest
Sötétben tapogatózunk mert nem is tudunk mindent/és lehet soha nem is fogunk. Az Erős Zsolt és Kiss Péter történetről is azért tudunk sokat mert Kollár később elmondta mit beszélt velük rádión. Itt szerintem soha nem fogjuk megtudni az igazat, mi zajlott le...
több mint 2 éve
VanillaSky
1 625
Néhány facebbok poszton meg 1-2 - akár vágott - telefonbeszélgetésen kívül nem tudunk semmit az ügyről! Nem ismerjük a terveit, nem ismerjük, hogy adott időintervallumban milyenek voltak az ottani körülmények és azt sem tudjuk, hogy maga a mászó mit érzett és miképp döntött, csak az eredményt ismerjük és ebből következtet mindenki, hogy mit kellett volna máshogy. Viszont mivel a palack nélküli mászásban nem kirívó a haláleset ezért nevetséges 1-2 nap médiafigyelme után feltételezni azt, hogy mindenki mindenhez ért ismételten! Nem tudunk semmit az ügyről, csak annyit, hogy ez lesz az egyik leghalálosabb szezon, de azt, hogy mit kellett volna másképp arról fogalmunk nincs, ja de, nem odamenni!De mert sarkosan is de latjak objektiven h min csuszhatott el.Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
Vagy van egy utemterved es tartod magad hozza vagy kb kampod.csak mikor mar ott vagy mondjuk 30percre a csucstol es van meg 5 perced h visszaindulj inkabb megmasszak.most olvastam cikket....kb a fele az volt h visszafele haltak meg.
YoungZeeZee
Egyébként félretéve Suhajdát egy Kukuczka vagy Steck nagyjából mindent tudott a magashegyi hegymászásról több tapasztalattal rendelkeztek, mint az arra járók 99%-a mégse érte meg egyik se a 45-öt, Messner igen mégsem érezte szükségét, hogy kioktassa a már elhunytakat, hogy kisbarátom így kellett volna, holott még a tudása és reputációja is meglett volna hozzá valamint a Himaláját sem csak youtubeon látta!
"Száz ismétlés, heti három éjszaka, négy éven keresztül gondolta Bernard Marx, a hipnopédiaspecialista. Hatvankétezer-négyszáz ismétlés, és az állítás igazsággá válik. Idióták!"