OFF topik
30 feliratkozó
11 hónapja
Ez a Hillary Step: Ha azt mondja valaki hogy itt letért az útról, akkor kurva nagy a gond 😕Vagy lehet utolsó erővel valahova még elvonszolta magát?Passz, simán lehet hogy betemette a hó? 😔Francba 😥A rohadt életbe....de hova tűnt akkor?
index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
dande2
ThundersNFL a Jobbágy
dande2
ThundersNFL a Jobbágy
"A serpa vezető rendkívül legyengült állapotú kínai kliensét támogatta lefelé a csúcsról ezért semmilyen módon nem tudott segíteni Szilárdnak, aki ráadásul a mászóúttól valamivel távolabb feküdt, ezért nem kapcsolódott a rögzített biztosító kötélhez. Kötélbiztosítás nélkül megközelítése is életveszélyes lett volna. "
Az a kínai csapat is azért vette észre mert megálltak a 60 éves klienssel, valahol olyan helyen volt Szilárd amit alig lehetett belátni. Be is temethette a hó, de sokkal nagyobb az esély rá hogy megmozdult és kicsúszott 😕
Szerkesztette: Nomac
11 hónapja
Nyugodjon békében!😞
ETO, A.C. Milan, Winnipeg Jets, Liverpool F.C., SF Giants, Chicago Bulls, Vale 46, MvG, Senna, Lance Armstrong, Stephen Hendry, Mike Tyson, Boris Becker, Tiger Woods FAN!!!
11 hónapja
Vagy lehet utolsó erővel valahova még elvonszolta magát?Passz, simán lehet hogy betemette a hó? 😔Francba 😥A rohadt életbe....de hova tűnt akkor?
index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
dande2
ThundersNFL a Jobbágy
dande2
Draft
2001-2003-2004-2014-2016-2018
11 hónapja
Passz, simán lehet hogy betemette a hó? 😔Francba 😥A rohadt életbe....de hova tűnt akkor?
index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
dande2
ThundersNFL a Jobbágy
11 hónapja
Francba 😥A rohadt életbe....de hova tűnt akkor?
index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
dande2
Draft
2001-2003-2004-2014-2016-2018
11 hónapja
Francba 😥index.hu/sport/2023/05/27/suhajda-szilard-eltunes-kozlemeny-mount-everest-hegymaszo/
11 hónapja
Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos hogy melyik volt a kettőből, és nem kell mutogatni meg vádolgatni... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.Linkeltem már, de ez konkrétan az utolsó beszélgetés, ami választ ad a kérdésedre. A feleségének kellett volna felszólítani, hogy forduljon vissza szerintem. Ugyan csak 4. emeletig mászok, lépcsőn, azt is csak ha muszáj, de nekem úgy tűnt ott a hangjából, hogy már nagyon nem volt képben.
Igor
sport.mandiner.hu/cikk/20230525_suhajda_szilard_felesege
blikk.hu : Sajnos ki vagy tiltva 9999-12-31 23:59:00-ig, mert •
Káromkodás, csúnya szavak használata, alapvető beszélgetési normák be nem tartása.
11 hónapja
Lecsó
2 975
A sportrepülésben használt loggereknek 3-4 műhold folyamatos rálátására volt szükség. Ezért van az antenna (ha nem beépített) általában a műszerfal tetejére rakva. Ha felcsatolom a hátizsák tetejére, akkor szerintem 8000 méteres hegy tetején kevés dolog árnyákol fizikailag. Időjárás lehet tényező, mondjuk egy hóvihar stb.Nekem, aki sportrepültem, és egyértelmű volt, hogy egy logger másodpercenként regisztrálja a térbeli helyzetemet bárhol, akár több ezer méter magasan is, kicsit érthetetlen a 21 században ilyen fotós azonosítgatás. Nem tudom, hogy azok a kütyük, amiket magukkal visznek, miért ennyire megbízhatatlanok (ad jelet, órákig nem ad jelet, stb...) De ha van egy megbízható, könnyű logger, akkor miéert nem azzal megy mindenki?Elvileg cipel mindenki magával (régebben is, de azóta mióta az indiai házaspár csalt, azóta pláne), és méri is a dolgot - a logolás nem gond, az adatok rögzítése/tárolása működik szinte mindig és ezt szokták utólag megnézni és kielemezni. Bár ott is lehet 5-10 méter tévedés magasságban + Suhajda K2-es mászásánál is volt olyan, h egyik pillanatról a másikra esett 80 métert a magasságmérője - aztán visszaállt a megfelelő magasságra... de az adatokat végig rögzítette, úgy tudom.
Lecsó
Ami problémásabb - az a jelküldés, na az nem működik folyamatosan/mindig. Ehhez amúgy nem igazán értek, és bár sokat kutakodtam utána, úgy igazán részletesen és teljesen pontosan sose magyarázzák meg - de általában két dologra hivatkoznak
1) rossz időjárás - hó/szél, atmoszferikus viszonyok
2) más hegyek falai "árnyékolnak" és befolyásolhatják a jelküldési lehetőségeket
Szóval ha valakinek ez a szakterülete, akkor hajrá.
Igor
A jelküldés meg a logolás szerintem két külön dolog. Az ok, hogy óránként elküld egy jelet, és látod hogy halad a mászó, meg egy másik dolog, hogy a hegy tetején mit mutat a legmagasabb rögzített pont. 8848 vagy kevesebb...
11 hónapja
Ez a Messner-tragédia ihlette Ransmayr A repülő hegy című regényét, kötelező olvasmány.Egyébként félretéve Suhajdát egy Kukuczka vagy Steck nagyjából mindent tudott a magashegyi hegymászásról több tapasztalattal rendelkeztek, mint az arra járók 99%-a mégse érte meg egyik se a 45-öt, Messner igen mégsem érezte szükségét, hogy kioktassa a már elhunytakat, hogy kisbarátom így kellett volna, holott még a tudása és reputációja is meglett volna hozzá valamint a Himaláját sem csak youtubeon látta!Hát, egyrészt Messner mondjuk szeret azért sok mindenről nyilatkozni, másrészt ő meg az öccsét hagyta a hegyen... Kukuczka meg ugye egy ócska Namche Bazár-beli kötél miatt halt meg. (persze ő teljesen őrült volt, az is tény.. de sztem egyikük se releváns itt és most)
VanillaSky
Egyetértek részben amit írtál az első bekezdésben - de itt annyira messze voltak a cutofftól, hogy ez most még a laikusoknak is egyértelmű. Nagyon sok nagynevű hegymászó (szigorúan) tartja magát a cutoffokhoz... és visszamegy másodszorra vagy harmadszorra inkább.
Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos hogy melyik volt a kettőből, és nem kell mutogatni meg vádolgatni... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.
Igor
Nézz egyenesen előre. Mi van ott?
Ha annak látod, ami,
Sohasem hibázol.
(Bassui Tokusho zen mester tanácsa a Line of Scrimmage-en)
11 hónapja
Nekem, aki sportrepültem, és egyértelmű volt, hogy egy logger másodpercenként regisztrálja a térbeli helyzetemet bárhol, akár több ezer méter magasan is, kicsit érthetetlen a 21 században ilyen fotós azonosítgatás. Nem tudom, hogy azok a kütyük, amiket magukkal visznek, miért ennyire megbízhatatlanok (ad jelet, órákig nem ad jelet, stb...) De ha van egy megbízható, könnyű logger, akkor miéert nem azzal megy mindenki?Elvileg cipel mindenki magával (régebben is, de azóta mióta az indiai házaspár csalt, azóta pláne), és méri is a dolgot - a logolás nem gond, az adatok rögzítése/tárolása működik szinte mindig és ezt szokták utólag megnézni és kielemezni. Bár ott is lehet 5-10 méter tévedés magasságban + Suhajda K2-es mászásánál is volt olyan, h egyik pillanatról a másikra esett 80 métert a magasságmérője - aztán visszaállt a megfelelő magasságra... de az adatokat végig rögzítette, úgy tudom.
Lecsó
Ami problémásabb - az a jelküldés, na az nem működik folyamatosan/mindig. Ehhez amúgy nem igazán értek, és bár sokat kutakodtam utána, úgy igazán részletesen és teljesen pontosan sose magyarázzák meg - de általában két dologra hivatkoznak
1) rossz időjárás - hó/szél, atmoszferikus viszonyok
2) más hegyek falai "árnyékolnak" és befolyásolhatják a jelküldési lehetőségeket
Szóval ha valakinek ez a szakterülete, akkor hajrá.
We didn't take this lightly for Johnny Unitas to share this plaza with the greatest defensive player of all time. (Steve Biscotti)
We did it our way. We made sure they started putting in rules for offense! (Ray Lewis)
11 hónapja
Akit erdekel es hasonloan semmit nem tud a hegymaszasrol, youtube-on egy sima "Mount Everest" keresesre tucatnyi dokuementum filmet dob fel.
11 hónapja
Lecsó
2 975
Nekem, aki sportrepültem, és egyértelmű volt, hogy egy logger másodpercenként regisztrálja a térbeli helyzetemet bárhol, akár több ezer méter magasan is, kicsit érthetetlen a 21 században ilyen fotós azonosítgatás. Nem tudom, hogy azok a kütyük, amiket magukkal visznek, miért ennyire megbízhatatlanok (ad jelet, órákig nem ad jelet, stb...) De ha van egy megbízható, könnyű logger, akkor miéert nem azzal megy mindenki?
11 hónapja
Lecsó
2 975
A Manaszlu csúcsfotóit nézegetve nem csodálom, hogy az ügynökségek nem "tolják" fel a csoportos klienseket arra a 1-2 m2-es csúcsra...Tudod ki az aki jóváhagyja egy mászónak hogy elérte a csúcsot? Egy olyan ember aki életében nem állt 8000-es csúcs közelében.Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
www.mozgasvilag.hu/hegymaszas/hirek/egy-kinai-lett-a-negyedik-no-aki-elso-nokent-maszta-meg-a-14-nyolcezrest
Sötétben tapogatózunk mert nem is tudunk mindent/és lehet soha nem is fogunk. Az Erős Zsolt és Kiss Péter történetről is azért tudunk sokat mert Kollár később elmondta mit beszélt velük rádión. Itt szerintem soha nem fogjuk megtudni az igazat, mi zajlott le...
Nomac
11 hónapja
Leírtad amit gondoltam, még annyit tennék hozzá. Akkor lesz több infónk ha leérnek az akkor mászók, és nyilatkoznak, ki mit látott, hol látta. Ebből lehet majd egy képet összerakni, egyébként lehet a magyar csapat is erre vár, mert innen BP-ről teljesen vakon vannak. Nem tudnak beszélni a lejövőkkel, nincsenek ott, eszköztelenek.Egyébként félretéve Suhajdát egy Kukuczka vagy Steck nagyjából mindent tudott a magashegyi hegymászásról több tapasztalattal rendelkeztek, mint az arra járók 99%-a mégse érte meg egyik se a 45-öt, Messner igen mégsem érezte szükségét, hogy kioktassa a már elhunytakat, hogy kisbarátom így kellett volna, holott még a tudása és reputációja is meglett volna hozzá valamint a Himaláját sem csak youtubeon látta!Hát, egyrészt Messner mondjuk szeret azért sok mindenről nyilatkozni, másrészt ő meg az öccsét hagyta a hegyen... Kukuczka meg ugye egy ócska Namche Bazár-beli kötél miatt halt meg. (persze ő teljesen őrült volt, az is tény.. de sztem egyikük se releváns itt és most)
VanillaSky
Egyetértek részben amit írtál az első bekezdésben - de itt annyira messze voltak a cutofftól, hogy ez most még a laikusoknak is egyértelmű. Nagyon sok nagynevű hegymászó (szigorúan) tartja magát a cutoffokhoz... és visszamegy másodszorra vagy harmadszorra inkább.
Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos, és nem kell mutogatni sehova... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.
Igor
11 hónapja
Egyébként félretéve Suhajdát egy Kukuczka vagy Steck nagyjából mindent tudott a magashegyi hegymászásról több tapasztalattal rendelkeztek, mint az arra járók 99%-a mégse érte meg egyik se a 45-öt, Messner igen mégsem érezte szükségét, hogy kioktassa a már elhunytakat, hogy kisbarátom így kellett volna, holott még a tudása és reputációja is meglett volna hozzá valamint a Himaláját sem csak youtubeon látta!Hát, egyrészt Messner mondjuk szeret azért sok mindenről nyilatkozni, másrészt ő meg az öccsét hagyta a hegyen... Kukuczka meg ugye egy ócska Namche Bazár-beli kötél miatt halt meg. (persze ő teljesen őrült volt, az is tény.. de sztem egyikük se releváns itt és most)
VanillaSky
Egyetértek részben amit írtál az első bekezdésben - de itt annyira messze voltak a cutofftól, hogy ez most még a laikusoknak is egyértelmű. Nagyon sok nagynevű hegymászó (szigorúan) tartja magát a cutoffokhoz... és visszamegy másodszorra vagy harmadszorra inkább.
Lehet, hogy nem mondták neki h fordulj vissza; az is lehet hogy kérlelték, és Suhajda nem hallgatott rájuk - ez valóban a legkevésbé fontos hogy melyik volt a kettőből, és nem kell mutogatni meg vádolgatni... de maga a döntés nagy hiba volt, és szerintem ezt azért ki kell emelni - már csak azért is, h a jövőben mások tanuljanak ebből.
Szerkesztette: Igor
We didn't take this lightly for Johnny Unitas to share this plaza with the greatest defensive player of all time. (Steve Biscotti)
We did it our way. We made sure they started putting in rules for offense! (Ray Lewis)
11 hónapja
Tudod ki az aki jóváhagyja egy mászónak hogy elérte a csúcsot? Egy olyan ember aki életében nem állt 8000-es csúcs közelében.Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
www.mozgasvilag.hu/hegymaszas/hirek/egy-kinai-lett-a-negyedik-no-aki-elso-nokent-maszta-meg-a-14-nyolcezrest
Sötétben tapogatózunk mert nem is tudunk mindent/és lehet soha nem is fogunk. Az Erős Zsolt és Kiss Péter történetről is azért tudunk sokat mert Kollár később elmondta mit beszélt velük rádión. Itt szerintem soha nem fogjuk megtudni az igazat, mi zajlott le...
11 hónapja
VanillaSky
1 499
Néhány facebbok poszton meg 1-2 - akár vágott - telefonbeszélgetésen kívül nem tudunk semmit az ügyről! Nem ismerjük a terveit, nem ismerjük, hogy adott időintervallumban milyenek voltak az ottani körülmények és azt sem tudjuk, hogy maga a mászó mit érzett és miképp döntött, csak az eredményt ismerjük és ebből következtet mindenki, hogy mit kellett volna máshogy. Viszont mivel a palack nélküli mászásban nem kirívó a haláleset ezért nevetséges 1-2 nap médiafigyelme után feltételezni azt, hogy mindenki mindenhez ért ismételten! Nem tudunk semmit az ügyről, csak annyit, hogy ez lesz az egyik leghalálosabb szezon, de azt, hogy mit kellett volna másképp arról fogalmunk nincs, ja de, nem odamenni!De mert sarkosan is de latjak objektiven h min csuszhatott el.Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
Vagy van egy utemterved es tartod magad hozza vagy kb kampod.csak mikor mar ott vagy mondjuk 30percre a csucstol es van meg 5 perced h visszaindulj inkabb megmasszak.most olvastam cikket....kb a fele az volt h visszafele haltak meg.
YoungZeeZee
Egyébként félretéve Suhajdát egy Kukuczka vagy Steck nagyjából mindent tudott a magashegyi hegymászásról több tapasztalattal rendelkeztek, mint az arra járók 99%-a mégse érte meg egyik se a 45-öt, Messner igen mégsem érezte szükségét, hogy kioktassa a már elhunytakat, hogy kisbarátom így kellett volna, holott még a tudása és reputációja is meglett volna hozzá valamint a Himaláját sem csak youtubeon látta!
"Száz ismétlés, heti három éjszaka, négy éven keresztül gondolta Bernard Marx, a hipnopédiaspecialista. Hatvankétezer-négyszáz ismétlés, és az állítás igazsággá válik. Idióták!"
11 hónapja
Fura az egész sztori, lehet vissza akarták fordítani csak nem hallgatott rájuk. Szerintem ezt soha nem tudjuk meg...és nincs is erre matek. Sok függ a körülményektől, ami nem volt egyszerű az extra hideg miatt.köszi. a lényegen mondjuk nem változtat. több mint 16 órája mászott amikor még csak kb 8600 méteren volt. innen saccoltak még 3-4 órát a csúcsig ami (ahogy igor is írta korábban) kb lehetetlen volt, az utolsó 250 métert 5 óra alatt tette meg. feljebb pedig nyílván még lassabb lesz....a 17-18 órától is kurva messze voltak.Ezt a Pintér írta, de Szilárdék írtak/beszéltek róla hogy ez simán 17-18 óra. Helyi idő szerint 14:00 (17 óra) kor legkésőbb fordulnia kellett volna, le tudjon jönni sötétedés előtt a nehezebb részekről.a hóhatár facebook csoportban írta pintér laszló. idézem a vonatkozó részt:Szerintem a 14-15 óra nem egy reális idő - főleg oxigén nélküli mászónál... azt nem tudom ezt ki/hol írta le, én nem érzem reálisnak (pláne h már a K2-n is lassan mászott anno)én alapból nem értem az egészet. azt olvastam, hogy az alap elképzelés az volt, hogy az egész csúcstámadást 14-15 óra alatt tervezték végrehajtani. erre a második checkinnél már 16 órája úton volt és még 250 méterre volt a csúcstól. erre mondta a neje, hogy még 3-4 órát gondolnak felérni meg megdícsérte, hogy milyen ügyes. nonszensz.Mire gondolsz hogy az alaptábori emberek hibája?Az, hogy nem fordították vissza időben - ez minden csúcstámadásnak az alfája és az omegája.
Tudod mi a fura ebben az egészben, a felesége irányítja a kommunikációt. Talán az lehet a cél hogy megszerezzék a fényképezőt/telefont, és megnézzék fent járt e a csúcson, csak ez után fogják bejelenteni hogy meghalt.
Nomac
Ha a feleség volt egyedül a háttércsapat, és a mászás napján nem volt ott más (mert azt gondolnám, h legalább arra az 1 v 2 napra esetleg besegít/ott van más is... mert ha nem, akkor azért az is szomorú) - akkor az ő hibája... és egy fokkal érthetőbb az egész, de ettől még ez a hiba.
Ha ott volt más is, akkor meg azé az emberé, mert ő az objektív(ebb) a háttércsapatból.
Nem hiszem, hogy a GPS adat a cél.. és számomra nem feltétlen fura a kommunikáció sem - látható, h egyedül csinálja a feleség az egészet, vagy minimum a legnagyobb részét (érdemes megnézni a május 16-i bejegyzés alatti 5 perces videót), és nem volt sok "fölösleges" pénz (#Dig-Build Kft, #Klímaszerelés Esztergom, #Fót Város) - számomra mindig ez a legviccesebb/legszomorúbb része, amikor ezekbe kell időt kell beletenni a háttércsapatnak, a valóban lényegi dolgok helyett... na mindegy.
Igor
laikus vagyok én nézek be valamit vagy rohadtul kilóg a lóláb? nem mintha szegénynek nem volna már mindegy...
amúgy szerintem egyrészt azért mennek fel érte, mert nagyon bíznak benne, hogy legalább a csúcsra felért (szerintem nem) illetve "pechjük" is van, hogy tudják, hogy hol van pontosan. érted hogy kommunikálod le, hogy meg se nézted mizu van az átlag pógárnak aki még mindig imádkozik érte.... az egész hegymászó sportnak kurva rossz reklam lenne.
peach
Igor
"...Szilárd felfelé a 4-es táborból 15 órás csúcsmászásra készül optimális esetben. Nem tudom, mi a maga által kitűzött visszafordulási időpont, de az ökölszabály szerint 14 órakor már nem célszerű a csúcson tartózkodni..."
peach
Nomac
amúgy mennyi szokott lenni a "ráhagyás" mászó idő az előre megbeszéltekhez képest? 10%, 15% ha olyan állapotban van a mászó? itt a telefonbeszélgetés alapján szilárd is szar állapotban volt a hangja alapján, meg voltak egy szolid 6 órás csúszásban. nemtudom mit matekoztak itt, de sajnos nagyon benézték a dolgot...
peach
11 hónapja
YoungZeeZee
7 939
De mert sarkosan is de latjak objektiven h min csuszhatott el.Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
VanillaSky
Vagy van egy utemterved es tartod magad hozza vagy kb kampod.csak mikor mar ott vagy mondjuk 30percre a csucstol es van meg 5 perced h visszaindulj inkabb megmasszak.most olvastam cikket....kb a fele az volt h visszafele haltak meg.
11 hónapja
VanillaSky
1 499
Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Azért nehogymár a fotelszakértők legyenek a kiindulópont egy olyan ember esetében, aki valójában járt is 8000 felett, még ha a legutóbbin ott is maradt, mert nevetséges a feltételezés!
Padrinaggio
"Száz ismétlés, heti három éjszaka, négy éven keresztül gondolta Bernard Marx, a hipnopédiaspecialista. Hatvankétezer-négyszáz ismétlés, és az állítás igazsággá válik. Idióták!"
11 hónapja
köszi. a lényegen mondjuk nem változtat. több mint 16 órája mászott amikor még csak kb 8600 méteren volt. innen saccoltak még 3-4 órát a csúcsig ami (ahogy igor is írta korábban) kb lehetetlen volt, az utolsó 250 métert 5 óra alatt tette meg. feljebb pedig nyílván még lassabb lesz....a 17-18 órától is kurva messze voltak.Ezt a Pintér írta, de Szilárdék írtak/beszéltek róla hogy ez simán 17-18 óra. Helyi idő szerint 14:00 (17 óra) kor legkésőbb fordulnia kellett volna, le tudjon jönni sötétedés előtt a nehezebb részekről.a hóhatár facebook csoportban írta pintér laszló. idézem a vonatkozó részt:Szerintem a 14-15 óra nem egy reális idő - főleg oxigén nélküli mászónál... azt nem tudom ezt ki/hol írta le, én nem érzem reálisnak (pláne h már a K2-n is lassan mászott anno)én alapból nem értem az egészet. azt olvastam, hogy az alap elképzelés az volt, hogy az egész csúcstámadást 14-15 óra alatt tervezték végrehajtani. erre a második checkinnél már 16 órája úton volt és még 250 méterre volt a csúcstól. erre mondta a neje, hogy még 3-4 órát gondolnak felérni meg megdícsérte, hogy milyen ügyes. nonszensz.Mire gondolsz hogy az alaptábori emberek hibája?Az, hogy nem fordították vissza időben - ez minden csúcstámadásnak az alfája és az omegája.
Tudod mi a fura ebben az egészben, a felesége irányítja a kommunikációt. Talán az lehet a cél hogy megszerezzék a fényképezőt/telefont, és megnézzék fent járt e a csúcson, csak ez után fogják bejelenteni hogy meghalt.
Nomac
Ha a feleség volt egyedül a háttércsapat, és a mászás napján nem volt ott más (mert azt gondolnám, h legalább arra az 1 v 2 napra esetleg besegít/ott van más is... mert ha nem, akkor azért az is szomorú) - akkor az ő hibája... és egy fokkal érthetőbb az egész, de ettől még ez a hiba.
Ha ott volt más is, akkor meg azé az emberé, mert ő az objektív(ebb) a háttércsapatból.
Nem hiszem, hogy a GPS adat a cél.. és számomra nem feltétlen fura a kommunikáció sem - látható, h egyedül csinálja a feleség az egészet, vagy minimum a legnagyobb részét (érdemes megnézni a május 16-i bejegyzés alatti 5 perces videót), és nem volt sok "fölösleges" pénz (#Dig-Build Kft, #Klímaszerelés Esztergom, #Fót Város) - számomra mindig ez a legviccesebb/legszomorúbb része, amikor ezekbe kell időt kell beletenni a háttércsapatnak, a valóban lényegi dolgok helyett... na mindegy.
Igor
laikus vagyok én nézek be valamit vagy rohadtul kilóg a lóláb? nem mintha szegénynek nem volna már mindegy...
amúgy szerintem egyrészt azért mennek fel érte, mert nagyon bíznak benne, hogy legalább a csúcsra felért (szerintem nem) illetve "pechjük" is van, hogy tudják, hogy hol van pontosan. érted hogy kommunikálod le, hogy meg se nézted mizu van az átlag pógárnak aki még mindig imádkozik érte.... az egész hegymászó sportnak kurva rossz reklam lenne.
peach
Igor
"...Szilárd felfelé a 4-es táborból 15 órás csúcsmászásra készül optimális esetben. Nem tudom, mi a maga által kitűzött visszafordulási időpont, de az ökölszabály szerint 14 órakor már nem célszerű a csúcson tartózkodni..."
peach
Nomac
amúgy mennyi szokott lenni a "ráhagyás" mászó idő az előre megbeszéltekhez képest? 10%, 15% ha olyan állapotban van a mászó? itt a telefonbeszélgetés alapján szilárd is szar állapotban volt a hangja alapján, meg voltak egy szolid 6 órás csúszásban. nemtudom mit matekoztak itt, de sajnos nagyon benézték a dolgot...
...nem , nem tündérke. A kívánság az kívánság. Térdelj csak le szépen...
11 hónapja
Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/Nem volt lehetetlen, "csak" nagyon nehéz.
Padrinaggio
De igazából ez egy 2 hónapos project (csak maga a mászás, most a szponzorkeresést hagyjuk...), ami aztán egyetlen napon múlik, hogy épp milyen az időjárás és milyen aznap/az előző 1-2 napban a hegymászó formája.
We didn't take this lightly for Johnny Unitas to share this plaza with the greatest defensive player of all time. (Steve Biscotti)
We did it our way. We made sure they started putting in rules for offense! (Ray Lewis)
11 hónapja
Padrinaggio
207
Olvasva titeket, mint nem hozzáértő kicsit úgy jön le, hogy alapból lehetetlen küldetés volt ráadásul teljesen amatőr kivitelezéssel.. :/
11 hónapja
Hát igen, ha valaki jól mászik, még épp meg tudja csinálni 15 óra alatt... de célszerűbb a reálisabb/konzervatívabb 17-18 órával számolni. (szerintem ők is hasonlóval számoltak, 2100 körül kelt)Na, látom közben Nomac is ezt írta.
Pintér meg sokat tud a témában, de vannak sarkos véleményei és nagy spanja Suhajdának, szóval nem biztos h minden amit ír 100%-osan objektív - de igazából ez most mellékes.
(De pl ő az egyik ember, akiről azt gondolnám, h ott ült a lakásban a telefon mellett a csúcstámadás napján)
Szerkesztette: Igor
We didn't take this lightly for Johnny Unitas to share this plaza with the greatest defensive player of all time. (Steve Biscotti)
We did it our way. We made sure they started putting in rules for offense! (Ray Lewis)
11 hónapja
Ezt a Pintér írta, de Szilárdék írtak/beszéltek róla hogy ez simán 17-18 óra. Helyi idő szerint 14:00 (17 óra) kor legkésőbb fordulnia kellett volna, le tudjon jönni sötétedés előtt a nehezebb részekről.a hóhatár facebook csoportban írta pintér laszló. idézem a vonatkozó részt:Szerintem a 14-15 óra nem egy reális idő - főleg oxigén nélküli mászónál... azt nem tudom ezt ki/hol írta le, én nem érzem reálisnak (pláne h már a K2-n is lassan mászott anno)én alapból nem értem az egészet. azt olvastam, hogy az alap elképzelés az volt, hogy az egész csúcstámadást 14-15 óra alatt tervezték végrehajtani. erre a második checkinnél már 16 órája úton volt és még 250 méterre volt a csúcstól. erre mondta a neje, hogy még 3-4 órát gondolnak felérni meg megdícsérte, hogy milyen ügyes. nonszensz.Mire gondolsz hogy az alaptábori emberek hibája?Az, hogy nem fordították vissza időben - ez minden csúcstámadásnak az alfája és az omegája.
Tudod mi a fura ebben az egészben, a felesége irányítja a kommunikációt. Talán az lehet a cél hogy megszerezzék a fényképezőt/telefont, és megnézzék fent járt e a csúcson, csak ez után fogják bejelenteni hogy meghalt.
Nomac
Ha a feleség volt egyedül a háttércsapat, és a mászás napján nem volt ott más (mert azt gondolnám, h legalább arra az 1 v 2 napra esetleg besegít/ott van más is... mert ha nem, akkor azért az is szomorú) - akkor az ő hibája... és egy fokkal érthetőbb az egész, de ettől még ez a hiba.
Ha ott volt más is, akkor meg azé az emberé, mert ő az objektív(ebb) a háttércsapatból.
Nem hiszem, hogy a GPS adat a cél.. és számomra nem feltétlen fura a kommunikáció sem - látható, h egyedül csinálja a feleség az egészet, vagy minimum a legnagyobb részét (érdemes megnézni a május 16-i bejegyzés alatti 5 perces videót), és nem volt sok "fölösleges" pénz (#Dig-Build Kft, #Klímaszerelés Esztergom, #Fót Város) - számomra mindig ez a legviccesebb/legszomorúbb része, amikor ezekbe kell időt kell beletenni a háttércsapatnak, a valóban lényegi dolgok helyett... na mindegy.
Igor
laikus vagyok én nézek be valamit vagy rohadtul kilóg a lóláb? nem mintha szegénynek nem volna már mindegy...
amúgy szerintem egyrészt azért mennek fel érte, mert nagyon bíznak benne, hogy legalább a csúcsra felért (szerintem nem) illetve "pechjük" is van, hogy tudják, hogy hol van pontosan. érted hogy kommunikálod le, hogy meg se nézted mizu van az átlag pógárnak aki még mindig imádkozik érte.... az egész hegymászó sportnak kurva rossz reklam lenne.
peach
Igor
"...Szilárd felfelé a 4-es táborból 15 órás csúcsmászásra készül optimális esetben. Nem tudom, mi a maga által kitűzött visszafordulási időpont, de az ökölszabály szerint 14 órakor már nem célszerű a csúcson tartózkodni..."
peach
K2-n is már iszonyatosan lassú volt, ezért is vont gond. Felesleges feszültség keltés volt... mert a képek bizonyították. Viszont ott a beszámolókból lehet tudni, hogy ő akkor ment fel amikor már mindenki lefelé ment.
Szerintem ezt nagyon elszámolták...
Pont most jött szembe FB-n: Sajid Ali Sadpara Mountaineer,Two times K2 summitter ,1st Pakistani on Manaslu and Annapurna G1 , G2 climbs without 02
I had to abandoned the No O2 Lhotse summit push from around 8305m due to bad weather and early signs of frost bite.
It was a tough call to turn back from being so close to summit, but I think it was safer this way.
Good bye Lhotse, till we meet again.